300 of 500 ml opvolgmelk bij 9 maanden

Hoi,

Thom is nu ruim 9 maanden en heeft niet zo'n zin meer in z'n flesjes melk/pap.
Ik moet het echt in delen geven om 500 ml per dag binnen te krijgen. Nu hoorde ik dat ze   vanaf ongeveer 9 maanden eigenlijk nog maar 300 ml hoeven te hebben( aangevuld met ander vocht). Eerst dronk hij   nog 3 flessen van 200 ml en die gingen meestal wel op.
Maar   nu haalt hij de 100 ml maar net per keer en als ik   het dan een uur later nog een keer probeer drinkt  hij het meestal wel op, maar zo ben ik steeds bezig om hem melk te geven. En het probleem is dat hij ander drinken(sap) niet lekker vind dus dat drinkt hij maar heel weinig.
Hoeveel opvolgmelk geven jullie je kindje nog bij   9 maanden?
Z'n ander eten eet hij wel goed dit is z'n schema:

8:00 200 ml melk + bambix
10:30 potje fruit.
12:30 boterham + 200 ml melk
15:00 sap + rijstewafel
17:00 heel potje warme maaltijd + danoontje
19:30 200 ml melk

Groetjes Bertie
 
Hoi Bertie,

mijn dochtertje is nu ook ruim 9 maanden. Ik was van de week op het cb en sindsdien is de voeding veranderd. Eerst deed ik hetzelfde als jij.
Nu hoeven ze inderdaad nog maar 300 cc melk. Ander vocht geven ze zelf wel aan als ze willen (halen ze ook uit andere voeding). Wel blijven aanbieden!
Wat nu is veranderd is dat de laatste fles vervalt. Ik geef nu om 17.30/18.00 het potje en een half uur/ uur later het toetje. Het gaat goed. Ze blijft 's nachts ook doorslapen.

groetjes Simone
 
mijn zoontje is ook 9 maanden.
Was onlangs op het cb en toen zeiden ze dat hij 500 cc melk moet hebben.
Met dit warme weer dribkt hij misschien net 300 cc.Hij drinkt wel veel water of sap.
Hij eet daarbij ook nog eens heel weinig maar lijkt wel tevreden te zijn.
Hij is niet zeurderig dat hij honger heeft en slaapt ook gewoon door.
Dus ik denk dat minimaal 300 cc melk voldoende is.
Ligt toch voor ieder kind anders.

Groetjes Chantallekuh
 
Hoi,

Ben van de week op het consultatiebureau geweest en daar gaven ze aan 500 cc aan
melkprodukten. Dat is dus inclusief yoghurt en kaas e.d. Onze dochter is bijna 11 maanden oud.
''s middags drinkt ze de fles ook niet in een keer leeg maar dan zet ik hem gewoon op tafel en pakt ze hem zelf om verder leeg te drinken.

Debbie
 
hoi hoi

Mijn dochter is 13 maanden, maar krijgt aan melkproducten nog minimaal tussen de 600 en 700 cc melk binnen per dag

Elk kind is anders, en zolang zij de melkfles lekker vindt --> gewoon lekker blijven geven ... ook al zegt het CB of iemand anders wat anders. Gewoon doen wat je gezonde verstand je ingeeft en wat je gevoel je zegt

Gr. Jeannette
 
Terug
Bovenaan