31 weken zwanger, bij 27 weken al aan het indalen

hallo,
ik ben nu 31 weken en 5 dagen zwanger.
mijn verloskundige vertelde me dat mijn dochter al is ingedaald. nu vroeg ik mij af betekend dit ook dat ik eerder ga bevallen? of dat er meer risico's aan vast zitten? want dat kon mijn verloskundige mij niet vertellen

alvast bedankt :D
 
Je hoeft niet eerder te bevallen omdat je kindje is ingedaald. Maar je zult het wel zien bij de geboorte: een puntmuts in het hoofdje. Echter ook dit trekt weer weg.

Succes
 
Erg vreemd dat ze jou daar geen antwoord op kan geven, zou mij de kriebels geven maar goed, het feit dat je kindje vroeg indaald zegt niks over wanneer het geboren wordt, risico's heb je juist minder omdat ze juist goed liggen voor de geboorte dus dat is hoe het hoort, met het koppie naar beneden, ik zit nu bijna op 33wk en de kleine is ook al flink ingedaald, weet niet of het al vast ligt, dat hoor ik bij de volgende controle pas!
Pas als er geen ruimte meer zit tussen je bekken en het hoofdje is de baby volledig ingedaald, is dat al zo?
Ik heb ook nog nooit gehoord van een puntmuts bij de geboorte bij vroege indalen, dat hadden mijn kinderen niet en begonnen allemaal vroeg met indalen!
Liefs MJ
 
ja ik heb te horen gekregen dat er geen ruimte meer is om verder in te dalen en ze heeft ook helemaal geen bewegings ruimte meer.
zaterdag ben ik 32 weken.
ik ben overigens pas 17 jaar en verloskundige gaf dat als verklaring voor vroege indaling. maar daar heb ik weinig aan
 
Nou ja dat weet ik idd ook niet, nu ben jezelf pas volgroeid volgens mij tussen de 18-20 dus misschien dat je kindje daardoor idd wat vroeger indaald, weinig ruimte dus op tijd draaien, zou kunnen hoor!
Maar puur over het indalen zou ik me geen zorgen maken, gaat verder alles goed?
Wel jammer dat je vk je niet helemaal goed kan informeren over bepaalde dingen, misschien kun je de volgende controle je vragen opschrijven zodat ze ze allemaal goed kan beantwoorden!
Liefs
 
Vroeg indalen zegt niks over de bevalling.. idd alleen maar over ruimtegebrek in je buik.. vriendin van mi haar dochter is met 26 week ingedaald en pas met 41,6 geboren.
Overigens is zij maar klein, en heeft niet een erg grote romp. denk dat het daardoor minder ruimte heeft en eerder in de positie gaat liggen.

Succes...

Idd tip van mj meenemen.. alles wat je wilt weten opschrijven en bij de volgende controle vragen! is toch wel belangrijk dat ze je goed informeert.

Liefs
 
Dochtertje van een vriendin lag ruim 8 weken van te voren ingedaald en had een keurig puntmutsje. Maar na een aantal weken is dat weer helemaal weg getrokken. Was wel een grappig gezicht ;-)
 
Terug
Bovenaan