32 week koorts, ontzettend hoesten. kan dat kwaad?

hallo
ik ben nu 32 week (+4d) zwanger en ben ziek. moet ontzettend hoesten hoest mijn longen bijna uit mijn lijf... ben er kapot van. heb er ook koorts bij en alles doet me zeer... kan dit allemaal kwaad voor de kleine? heb ergens gelezen dat koorts weeen op kan wekken....??? kan iemand mij helpen??
alvast bedankt
 
In principe kan dit geen kwaad, wel is het erg vervelend, je zou even de ha kunnen bellen voor iets tegen de hoest, je mag namelijk heel weinig nemen nu!
Heb trouwens nog nooit gehoord dat koorts weeen kan opwekken hoor!
Als je je zorgen maakt bel dan je vk even, misschien kan zij/hij je even advies geven!
Beterschap, Liefs MJ
 
Volgens mij valt het wel wat mee... en ook dat het weeën opwekt heb ik niet eerder gehoord.
Idd wat mj zegt ff huisarts bellen voor het hoesten of anders ff vk bellen voor advies...

Goed warm aankleden en veel rust dan ben je zo weer beter.

GR
 
Ook ik ben gister ziek geworden en heb de huisarts even gebeld...Moest even langs komen omdat ze weinig risico nemen omdat je zwanger bent...

Je moet laagdrempelig zijn hoor nu je zwanger bent!
 
Heb de griep er net opzitten in de 32ste week: warm aankleden, lekker zweten, zo nu en dan een paracetemol en zorgen dat de koorts zo laag mogelijk bleef of gewoon weg bleef!
Verder is het inderdaad heel erg ontzettend vervelend. Maar kwaad kan het niet: de kleine verbruikt eerst en daarna is mams pas aan de beurt. Dus extra sinaasappels en andere weerstandverhogers ;-)

Beterschap
 
HOGE koorts kan inderdaad weeen veroorzaken, maar dan moet je een temperatuur hebben van hoger dan 38,5!!!!

Op Baby-op-komst.nl staat:
"Koorts in de zwangerschap
Hoge koorts is bedreigend voor de zwangerschap. Vooral na de 32e week kan hoge koorts weeën veroorzaken.

Bij hoge koorts is het dus zaak een koortsverlagend middel te gebruiken. Verder moet de oorzaak van de hoge koorts worden gevonden, raadpleeg dus je huisarts (een temperatuur van 38,5 C is geen hoge koorts)."



 
Ik ben ruim 37 weken zwanger...

Ik moest urine inleveren om een urineweginfectie en een zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten (ik had last van spugen, diarree, koorts, maagkrampen, misselijk), moest bloed laten prikken en heb anderhalf uur aan de ctscan gelegen.

Uiteindelijk bleek ik een buikgriep te hebben en met de baby was alles goed!

Ik had ook een koorts van 39.2 graden.. Dus misschien dat ze me daarom aan de ct hadden gelegd, daarop kunnen ze ook je voorweeen of eventuele echte weeen meten...

Jij hebt natuurlijk hele andere en minder klachten dan ik had, maar als je je zorgen maakt... Gewoon even bellen, je bent tenslotte wel zwanger!
 
Terug
Bovenaan