32 weken, kindje ligt met hoofdje boven

Dag lieve mama's,

Gisteravond naar de verloskundige geweest, en blijkt dat ze met het hoofdje ligt en nog niet is gedraaid.
Is dat normaal nu?
Ik ben 32 weken. ??❤?

Die van mij lag met 32 ook met het hoofdje boven en is ook niet meer gedraaid. Met 35+6 hebben ze een versiepoging geprobeerd, maar toen was hij al te ver ingedaald. Maar volgens mij ligt met 32 weken nog ongeveer een kwart van de kindjes in stuit, terwijl er uiteindelijk maar 3% met een stuitligging geboren wordt. Dus de kans is groter dat je kindje nog wel gaat draaien dan dat ze zo blijft liggen. ;) Hopelijk gaat ze snel draaien!

Hier lag de baby met 32 weken goed, met 34 weken terug in een stuit en vandaag (35 weken) ligt ze weer goed, maar nog niet ingedaald dus hopelijk blijft ze zo liggen.

De kleine kan dus nog draaien!

Ja je kindje kan nog draaien hoor!

Mijn jongste lag ook in stuit. Met 34 weken nog en met 36 weken ook nog. Toen hebben ze een draaipoging gedaan, helaas niet gelukt omdat ze al diep vast lag. Maar ze doen dat bewust niet veel eerder dan 36 weken, anders is de kans groot dat je kind je zichzelf weer terug draait in stuit.

Mijn dochter bleef dus in stuit liggen en een stuitbevalling zag ik (en de gynaecoloog) niet zitten. Een stuitbevalling wekken ze niet op, maar moet vanzelf beginnen. Mijn dochter werd groot geschat en de gynaecoloog deed maar zo'n 5 stuitbevallingen per jaar en had er weinig vertrouwen in. Veel stuitbevallingen worden uiteindelijk toch een keizersnede.

Mijn dochter is geboren met geplande keizersnede met 38.5 weken en een gewicht van 4065 gram. Dus ik was blij dat het geen stuitbevalling werd, dat had nooit goed gegaan met dat gewicht ;)

Hopelijk draait je kindje gewoon nog, en anders is een keizersnede ook echt geen ramp hoor. Ik vond het een prachtige ervaring, alleen het herstel erg pittig.

Veel verschillende ervaringen zoals je kunt lezen! Hier eentje die de hele zwangerschap in stuit gelegen heeft. Vanaf 28 weken bleek dat telkens, ook niet meer gedraaid. Maaaar het kan zeker nog wel! Tegen mij zeiden ze met 32 weken dat de kans nog groter was dat ie zou draaien dan dat ie zo zou blijven liggen.

Dag mama’s.

Super bedankt voor de berichten en tips.Ik ben er teveel mee bezig denk ik..
Krijg he berichten van: vanaf nu kunt je kind bijna geen kant meer op, en ligt hij/zij waarschijnlijk al in de goede positie…
Moet niet teveel denken ????❤

Terug
Bovenaan