32 weken zwanger en darmenpijn?!

jullie ook last van je darmen
voor mijn idee heb ik last van me darmen.
helemaal in begin van de zwangerschap een keer zo n pijn dat ik op me knieeen ben gaan zitten van de pijn. nu heb ik zo af en toe erge pijn.
zowel rechts onderin me buik links en een tijdje geleden net boven de baarmoeder ong.
zal het komen van darmen in de knel ofzo iets.
vaak (hoe zouden we dat netjes noemen.) moet ik daar na een wind/scheet laten leuk zo n onderwerp. :)
heb al een hele tijd lastig ontlasting. is wel wat beter geworden de ene dag beterde als de andere.
wat doen jullie hier tegen en werkt het goed?!
groetjes van mij
 
Hoi hoi....

Ik ken het probleem...alleen is het bij mij chronisch en heb er juist minder last van nu ik zwanger ben.
Wat het beste helpt is per persoon een beetje verschillend.......scheten gewoon laten gaan, anders krijg je alleen maar meer last van je darmen en voor de rest raad ik je aan heel vezelrijk (brood, groenten, fruit e.d) te eten en goed te drinken....het liefst water en/of thee.
Hierdoor word je ontlasting zachter en gaat het poepen dus makkelijker.

Je darmen zitten inderdaad in de knel....logisch, want er ligt een kindje tegenaan.
Als je het nou niet vertrouwt....gewoon je VK bellen, misschien heeft die ook nog wel wat tips

Succes en ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb

Liefs Mayo
 
hoi,

ook ik ben 32 wk onderweg en gisteren heb ik bijna de hele ochtend last gehad van mijn darmen...aan de zijkant van mijn buik echt kramp...en inderdaad aan het einde van de ochtend heb ik ongeveer de wc opgeblazen met lucht... maar ik was het kwijt en het lucht...onwijs op :)
Tja het duurt gewoon even voordat alle lucht nu door je darmen heen is omdat die kleine het lekker aan het pletten is.
sterkte en bij erge obstipatie kan je ook dulcolaxdruppels halen dan ben je er zo vanaf.
x
 
Hahahaha, heerlijk thema!! ;) Hier t zelfde hoor, poeh kan dat zeer doen.Ehm, iig van moeilijke ontlasting eet ik s morgens voor t ontbijt een kiwi, werkt als een tierelier!!! Succes!!
 
alvast bedankt erkenning dat andere het ook hebben is al fijn.
normaal ook al gauw last van me darmen.
maar nu zo n erge last ervan.
haha en inderdaad een heerlijk thema.
ik probeer nu maar weer aan schema elke dag yogurt eten te doen. en vandaag inderdaad dan maar ook wat meer water gedronken. groetjes
 
O, zo herkenbaar.... ik had er ook heel erg last van. alles zit dan in de knel en dan krijg je ook nog last van een opgeblazen buik... waardeloos. Winden en scheten... heerlijk als ik ze kon laten maar daarvoor.... vreselijk!

Tips voor minder klachten:

* 2 liter per dag drinken
* kiwi's eten
* lijnzaad of tarwevezels door je yoghurt
* magnesiumoxide bij de apotheek halen. Kost geen drol maar je kunt er goed van poepen. Je mag 3 kauwtabletten per dag, het moet even een paar dagen inwerken maar daarna ga je echt! Ik moest daarna zelfs minderen omdat het echt dun werd. Ik vond het supermakkelijk in de kraamweek omdat je dan toch angst hebt om te poepen. Maar nu ging het vanzelf!
* Darmfunctie complex van Wapiti... mocht ik van de vk gebruiken....

Succes!
 
Roosvicee laxo werkt ook goed!
Gewoon sappie maken of door de yoghurt!
Is een lastig probleem maar je bent absoluut niet de enigste!
En de wind er gewoon uit laten gaan hoor :D anders krijg je er alleen nog maar meer last van!
 
Terug
Bovenaan