32 weken zwanger van een dwarsliggertje

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik was gister 32 weken zwanger en op zich was alles goed bij de vk, alleen onze uk
ligt dwars, het kindje heeft goed gelegen. Het is ons 3e kindje, de vorige 2 zijn thuis geboren, en het waren supersnelle bevallingen. Vannacht heb ik alle doemscenario' s voorbij zien komen, ik ben panisch voor ziekenhuizen, maar snap dat je daar terecht kan komen, maar een keizersnee is het laatste wat ik wil. Volgens de vk hoef ik me nog geen zorgen te maken. Wie herkent mijn situatie en wat zijn jullie ervaringen?? Denken jullie dat het nog goed komt??
Ik hoop dat ik snel weer wat minder ongerust wordt.

Groetjes Inge

hoi inge, geen zorgen ...   onze dochter (2005) heeft tot 37 wk. in stuit gelegen , ik had een afpraak met de gyn. om een poging te doen om haar te draaien, maar op de echo zagen we dat ze al gedraaid was, achteraf gelukkig, want ik had gehoord dat het geen pretje is, dus als je veel gerommel voel is je kindje aan het draaien en wordt het net zo,n slimmerik als onze dochter! ik wens je een sterkte en een voorspoedige bevalling, en een gezond kindje!

Hoi Inge,
kan me heel goed voorstellen dat je zulke doemscenario's hebt, na 2 thuisbevallingen. Maar je kindje kan nog alle kanten op, tot de ca 36-37 weken. Ligt het dan nog zo, is de kans aanwezig dat ze een draaipoging gaan doen om je kindje in goede houding te krijgen.
Ik heb wel ervaring met dwarsliggertje, maar bij mij was het de eerste. Bijzonder, want het schijnt zelden voor te komen bij een eerste, bij 3e/4e/5e veel vaker, omdat de baarmoeder dan al aardig is uitgerekt. Maar dan is ook de kans groter dat je kindje nog spontaan draait of dat draaipoging lukt. Zo zei mijn gyn.
Helaas heeft het bij ons allemaal niet geholpen en ben ik met een geplande ks bevallen, Ik zag er erg tegenop, maar door goede voorbereiding vooraf en dankzij prettige begeleiding is het me 100% meegevallen!! Tuurlijk is het herstel wat trager door wond, mmaar na 2dagen ging ik al onder de douche en di bevallen, vr naar huis! Extra lang kraamzorg gehad ivm ks.
Hopelijk is het allemaal stress om niets en draait jullie uk zich ruim van tevoren, zodat je "gewoon" thuis kan bevallen!
Succes ermee, groetjes mira

Terug
Bovenaan