33+4 weken zwanger en korte beentjes

<p style="text-align: left;">Ivm medische reden krijg ik iedere 14 dagen een groei echo. De beentjes blijven echter ver achter onder de onderste lijn zelfs maar groeide gelukkig wel in eigen lijn. Verder ziet alles er wel goed uit. Vandaag had ik weer een groei echo en de beentjes waren minimaal gegroeid maar de groei buigt af. De rest was allemaal wel goed. Ik maak me zorgen. Mijn man is 1.69 en ik ben 1.65, toch houd het me steeds maar bezig. Heeft iemand hier ervaring mee?</p>

Dit is mijn derde zwangerschap en de eerste twee kinderen waren ook klein op de curve die men nu aanhoudt. Ik heb ook om de 14 dagen groeiecho’s gehad. De baby was klein, maar groeide wel in zijn eigen lijn. 

Ik hoor bij jou dat de groei afbuigt, maar maakt de verloskundige zich daar zorgen over, of maken jullie je zorgen? 

Bij mij is de groei goed gekomen en nu bijna 38 weken zwanger en de baby is op normaal gewicht en normale lengte. Dus jullie hebben nog even tijd om de groei bij te laten trekken. Als de verloskundige zich geen zorgen maakt, dan zou ik proberen om dat ook niet te doen als ik jullie was. Dat blijft heel moeilijk dat weet ik, maar probeer de echo’s echo voor echo te nemen. 

Er is nog tijd

Wat een geruststellend antwoord, dankjewel daarvoor. Ik loop in het ziekenhuis ivm medische zwangerschap. Ze maken zich niet zozeer zorgen maar het is wel een aandachtspunt. Zolang het buikje goed groeit maken ze zich geen zorgen. Ze zei wel we kunnen niet zien hoe de botten zijn toen ze die zin zei begon ik me zorgen te maken. 

Hier ook een ervaringsdeskundige. Al vroeg in de zwangerschap waren de benen van onze zoon veel te kort op de echo's. Meerder malen opnieuw gemeten. Hij is wel prematuur en dysmatuur geboren maar dat had andere oorzaken hoor. Zelfs na de geboorte is hij echt heel mooi in verhoudinf: klein maar fijn en de benen zijn absoluut niet korter dan de rest van zijn lijfje!

Ik heb 4 kindjes.  En bij alle 4 vonden ze de beentjes te kort.... Maar ze zijn allemaal  normaal.
Als ik naar mijn vriend kijk is zijn boven lichaam ook iets langer.  Dus het kan ook de bouw zijn.

Ik kreeg ook om medische redenen extra veel echo’s. Tot 20 weken alles goed en opeens bleef het hoofdje achter in de groei. De rest groeide door maar het hoofdje was opeens veel te klein... maakte me vreselijke zorgen.. uiteindelijk bij de geboorte niks aan de hand! Een mooi flink hoofd en de meting klopte ook. Het is fijn als ze je tijdens de zs extra in de gaten houden als er medische redenen voor zijn maar van de andere kant, hoe meer echo’s hoe meer gekke dingen ze vaak opmerken waarbij uiteindelijk helemaal niks aan de hand is! 

Terug
Bovenaan