33,5 wk en gebroken vliezen

<p>Op dit moment in het ziekenhuis 33,5 wk zwanger en gebroken vliezen :( in de vroege ochtend zijn mijn vliezen gebroken en verlies ik vruchtwater. Ik heb nog geen weeen gehad en weet niet zo goed wat me te wachten staat. <br /><br /></p><p>zijn hier dames die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoelang bleef de baby nog zitten? Hoelang moesten jullie in het ziekenhuis blijven, of mochten jullie thuis afwachten?</p><p>X</p>

Hier ook geen herkenning of ervaring. Maar ik wil je veel sterkte wensen. Kunnen de artsen geen antwoord geven op je vragen?

Naar wat ik zelf in ziekenhuis heb gezien is dat de vrouwen moeten blijven totdat de kleine geboren wordt ivm infectiegevaar. Ze proberen ieder geval wel zo lang mogelijk in je buik te houden. Heb het zelf niet gehad maar wel 3 maanden in ziekenhuis gelegen met de 1e en regelmatig 'buurvrouwen' gehad die dit ook hadden. Ze moesten dan de 37 weken halen en dan werdt er verder besproken wat te doen

Als het goed is krijg je wel weeen remmers voor 34 weken. Ik had dat niet ik was precies 34 weken en kreeg uiteindelijk weeën. Baby'tje heeft 1 maand in het Zh geleden. Is hartstikke goed gegaan ondanks vroeggeboorte. 

Mijn vliezen braken met 34 weken. Ik ben toen opgenomen maar er gebeurde niets. Geen weeën of weeënremmers. Uiteindelijk is hij met 36,2 weken spontaan geboren via de natuurlijke weg geboren. Wel dagelijks controle voor zijn hartslag en af en toe een echo. Na geboorte hebben we beide antibiotica gehad. 4 dagen na geboorte zijn we met zijn 2-en naar huis gegaan.Ik ben 2 dagen thuis geweest met thuismonitoring maar dat ging niet omdat ik volledig rust moest houden maar ik had al een zoon van 3 die thuis was. Je mag namelijk helemaal niets doen.

Ik lig op dit moment ook in het ziekenhuis. Vorige week zaterdag met 32+2 mijn vliezen gebroken. Weeën begonnen ook al, gelijk weeën remmers en injectie voor de longrijping gekregen en gestart met antibiotica. Weeën zijn gelukkig gestopt en gister ook laatste antibiotica. Gister de keuze moeten maken om naar huis te gaan en met totale bedrust af te wachten. Of om in het ziekenhuis te blijven en donderdag (dan ben ik precies 34 weken) de bevalling in te leiden.
Wij hebben gekozen om in het ziekenhuis te blijven. Wonen 1uur bij het ziekenhuis vandaan en er is veel risico op infecties omdat mijn vliezen gebroken zijn en ik de hele dag door vruchtwater verlies.
Het is een erg onzekere en moeilijke tijd maar wij worden allebei heel goed in de gaten gehouden en verzorgt. Hoop dat ik je met mijn ervaring een beetje gerust kan stellen. Het komt allemaal goed...het is eng maar de dokters hebben er de volste vertrouwen in dat hij met 34 weken sterk geboren word!
Heel veel sterkte ??

Terug
Bovenaan