33 weken zwanger en peuterpuberteit HELP !!

Hoi meiden,

jeetje wat is het lang geleden dat ik een topic geopend heb. Ik lees nog vaak mee maar het ontbreekt me aan tijd en energie vaak om te reageren. Iedereen die al bevallen is van harte en iedereen die probeert zwanger te raken succes !

Maar op dit moment heb ik het echt even te zwaar, Zifjon is enorm driftig en hysterisch soms en verwond zich zelf dan ik heb ME en ben dus nu 33 weken zwanger. Dit alles maakt het echt even te zwaar. gelukkig komt me meoder elke woensdag en heb ik vriendinnen waar ik terug ok kan vallen, maar wat is die pueter puberteit soms een hel !!

Zifjon is erg ondernemend en wil daardoor elke dag nieuwe uitdagingen hebben, maar als je 33 weken als een wagelede olifant door huis loopt kan je dat niet altijd bieden, nu heb ik hulp gekregen van mij lieve wijkverpleegkundige en dit is super. Zij observeerd Zifjon en mij en geeft tips waar nodig is. Ook straks als uk nr 2 er is en natuurlijk ook nog in combinatie met mijn ziekte. Hoe doen de moeders dat die nu al hun tweede hebben/hadden en midden in die bekende fase zaten ????

ben benieuwd Liefs van Mariska mama van Zifjon en 33 wkn zwanger.

Ja, ze kunnen er wat van, die boeven van ons!!
Nog even volhouden, Mariska, hoewel 7 weken nog heeeeeeel lang klinkt voor jou.
Ik vond die laatste 2 maanden ook altijd best pittig, als je energie op is en je niet meer goed kunt lopen en inderdaad van die heeeeerlijke dwarsliggertjes in huis hebt.
Hoe verwondt Zifjon zich? Doet hij het 'bewust', denk je? Hopelijk zwakken de driftbuien een beetje af......
Nou, heel veel sterkte, ik hoop dat je je door de komende maanden heen kunt slepen (letterlijk en figuurlijk) en dat er dan een mooi wondertje in de wieg bij ligt!!

Vervelend forum, net een uitgebreid bericht getypt, maar verdwenen. Grrrr Grrrrr Grrrrrr
Wil je even succes toewensen en hopelijk houd je het nog even vol de komende 7 (ongeveer) weken.
Ik vond de laatste maanden ook altijd heftig hoor, dan heb je geen energie meer over, je sleept jezelf voort (letterlijk en figuurlijk) en ondertussen moet je ook nog eens 'pedagogisch verantwoord' met je kind omgaan..... hihi, valt niet altijd mee...
Hoe verwondt Zifjon zich? Het zijn echte boefjes, die dreumesjes.....
Sterkte!!

Hey Mariska,

Ik heb geluk gehad, heb ook een heel druk ondernemend menke. Is ook HEEL vermoeiend zeker met een zwangerschap.
Jordy is op dinsdag en donderdag naar mijn ouders blijven gaan. Dat waren ook de dagen die ik werkte.
Daar heb ik heel veel rust in gekregen. Nu ik nog met verlof, ondertussen vakantie, ben is hij ook blijven gaan. Daar krijgt hij andere prikkels en kan hij zich anders uitleven. Ik heb dus heel veel steun gehad aan mijn ouders en mijn zusjes. Helaas weet ik uit ervaring dat dat niet altijd zo hoeft te gaan.

Als hij thuis was ging ik met hem de honden uitlaten, dan had ik de morgen ook al om. Tja Jordy liep nog niet zo hard en ik ook niet meer. Hij vond het wel altijd geweldig, alleen met dit weer is dat ook niet de beste tip.....

Sterkte ermee en die 7 weken vliegen ook nog wel om hoor....

Gr Wen

Hoi,

Ja hoe doe je dat?? Weet ik eigenlijk niet, je moet gewoon!, proberen rustig te blijven en zorgen dat je genoeg slaap krijgt, ik wordt heel vervelend als ik te weinig slaap en dan kan ik moeilijk rust voor de kinderen opbrengen!
Ook ging ik regelmatig met ze naar het bos, daar konden ze veel energie kwijt en ik wagelde er dan achteraan, dat doet en de kinderen en jezelf heel goed!

Succes Liefs MJ

Hoi Mariska,

Ik was al heel benieuwd hoe het met je gaat. Wij hebben met onze kids toch een nare start gehad, met al dat huilen.
Mijn dochter zit ook zo heftig in de peuterpuberteit. Ongelooflijk!!! En dat in combinatie met mijn chronische slaapgebrek (door haar nachtelijke escapades), is ook behoorlijk pittig. Ik kan haar geregeld wel achter het behang plakken....
Ik probeer zoveel mogelijk, als het weer het toe laat, naar buiten te gaan. Net wat MJ schrijft. Dan kan ze buiten haar energie kwijt. Maar we gaan natuurlijk de herst in, dus ik weet niet hoe ik dat straks moet doen. Een beetje regen kan best leuk zijn, maar een wolkbreuk met 5 graden buiten, dat vind ik niets.
Heel veel sterkte met alles! Laat je weten hoe het gaat!
En zijn jullie al uit de naam voor jullie tweede zoontje? Weer zo'n bijzondere naam als Zifjon? Ik ben benieuwd!
Liefs,
Dory

Terug
Bovenaan