33 wk en rode hond op school van kinderen

<p>Ik ben er zojuist achter gekomen dat er op de basisschool van mijn kinderen meerdere kinderen zijn met rode hond. </p><p>Mijn eigen kinderen en ik zijn ingeeent en voor zover ik weet zitten deze kinderen ook niet bij hun in de klas. Schijnt in de onderbouw te zijn, mijn kinderen zitten in groep 6 en 8 </p><p>Ik heb met de vk gebeld en na 20wk is t risico aanzienlijk kleiner. Alleen als er heel erg fysiek contact is geweest van langer dan een kwartier kan er een kleine kans op besmetting zijn. Dus ik moet wel even opletten met bepaalde klachten bij mijn eigen kinderen.</p><p>Nu mijn vraag... Ik ben alleenstaande moeder en breng en haal mijn kinderen van school. Ik kom dan eigenlijk alleen in hun klas en verder niks. </p><p>Zal ik dit voor de zekerheid de komende tijd maar even overslaan (Ik kan ze bij de parkeerplaats afzetten)? Of zijn jullie er van overtuigd dat ik geen enkel risico loop als ik toch de school  in ga? </p><p>Het is meer een gevoelskwestie denk ik... Gezien het zeer geringe risico maar ben gewoon even benieuwd naar wat jullie zouden doen...</p>

Ik sta zelf voor de klas. In mijn eigen kleutergroep was rode hond. Maar ik ben ingeent en volgens de verloskundige kon daardoor ik mijn werk gewoon blijven doen. Heb er ook niets van gekregen.

Terug
Bovenaan