34 en zwanger willen worden

A

Anoniem

Guest
Na het stoppen met de pil ben ik direct zwanger geworden, maar is helaas met 8 weken geindigd
Ik ben na de miskraam weer na 28 dagen ongesteld geworden.
Eigenlijk ben ik best een beetje teleurgesteld dat ik niet weer direct zwanger ben. Beetje verwend na die vlotte eertse keer!!!
Ik ben nu zo bang dat het maanden gaat duren voordat ik weer het geluk mag hebben zwanger te worden en ben nog banger voor een tweede miskraam. Time is tikking!!! Zijn er hier vrouwen die ook zo rond de 35 zijn en hun verhaal willen delen.

Tja.... dat je 34 bent daar kun je niets meer aan veranderen nu natuurlijk! Dat zul je dus echt moeten accepteren. En 34 is echt niet oud hoor. Ik zou me pas druk gaan maken als ik 40 zou zijn. Er zijn heel veel vrouwen die rond hun 34e echt nog niet verminderd vruchtbaar zijn hoor. Dus relax!
Druk erop uitoefenen werkt echt niet... zwanger worden is een proces zonder controle en een proces van afwachten. Dat je snel zwanger geworden bent, zegt wel dat je goed vruchtbaar bent maar het kan inderdaad nu wel langer gaan duren. Trek er zeker een halfjaar voor uit.
Waar je wel controle op hebt is het vrijen. Ga na je ongie om de twee dagen vrijen tot je zeker je ei hebt gehad. dan maak je een grote kans dat het ook weer redelijk snel raak is, maar wanhoop niet als het langer dan een halfjaar duurt. Voor zwanger worden is echte timing nodig en je kan zomaar een paar maanden er naast zitten... en dan wordt je toch helaas weer ongesteld.

Dus... zucht.... laat het los... geef het inderdaad ook echt dat jaar... een jaar is lang maar je moet dat er voor uit trekken... maar ik geloof dat je echt wel sneller zwanger bent. Na een miskraam ben je een halfjaar meer vruchtbaar dus gebruik dat halfjaar ook maar goed.

Succes meid!

Hoi,

Allereerst natuurlijk erg rot van je miskraam!

Ben geen 34 maar wel 32 en net zwanger van mijn eerste kindje. Ben anderhalf jaar bezig, 1e zwangerschap na 8 maanden is in een miskraam geeindigd bij 6,5 week. 7 maanden later opnieuw zwanger, nu 5 weken. Als alles goed gaat, ben ik net 33 als ik voor het eerst moeder word.
Met mijn 32 jaar begrijp ik toch wel wat je bedoelt. Stel dat het misgaat, stel dat het weer lang duurt, wat als ik nog een 2e wil? Daarbij is mijn vriend ook nog eens 10 jaar ouder:) Maar Bloempje heeft gelijk, je kan je leeftijd niet veranderen...en er is nog tijd genoeg, Je kan er wel alles aan doen om een zwangerschap te bevorderen. En vruchtbaar ben je blijkbaar:) Vrijen op de juiste momenten, gezond leven en vooral genieten en niet teveel zorgen! Geef het even de tijd en dan weet ik zeker dat je weer vlot zwanger raakt!

Succes!!

Terug
Bovenaan