34 week zwanger en de baby word 3 kg geschat met echo.Wie herkent dit en hoe is het afgelopen?

Hoi

Ik ben nu 34 week zwanger van nr 2 en gister een groeiecho gehad waaruit bleek dat de baby al ong 3 kg weegt en dus 4 week voor kigt op groei.Dinsdag heb ik een suikertest maar nu vraag ik me af of er meer zijn die dit hebben gehad van jullie.Nu heb ik ook al op het zwanger zijn forum gekeken maar jullie zijn al bevallen en hebben dus ook ervaring met de geboorte.Ik vraag me af hoe groot de babys bij de geboorte waren die ook groot geschat zijn met een echo en hoe de bevalling is gegaan.Nu leiden ze me niet eerder in door mijn eerdere kz i.v.m stuitligging.Dus of het word een natuurlijke bevalling of een kz.
 
Herkenbaar hoor!
Vanaf 24 weken ging mijn buik al voorlopen op schema en begonnen de eindeloze testen op suiker. Later nog een echo en met 32 weken was het geschatte gewicht 2700 gram. Dit was ca 5 weken voor op het gemiddelde schema. Zijn hoofdje (dat relatief groot is, nu nog) werd zelfs op 39 weken geschat! (vergelijkbaar dus met jouw situatie). Ik heb de rest van de zwangerschap groeiecho's gehad (totaal 6 stuks, denk ik) en omdat ik ook hoge bloeddruk had was ik onder controle van gynaecoloog.
Christian is tot ongeveer 39-40 weken gewoon 4-5 weken groter gebleven tov gemiddeld. Daarna is hij (net als alle kindjes!) minder hard gaan groeien. Er is nooit een reden gevonden voor het feit dat hij groot was, behalve gewoon aanleg. Er was niets mis met hem, met mij of met de zwangerschap.
Tegen het einde werd hij geschat op 9 pond (4500 gram). Hij is mijn eerste kindje, dus ik was een beetje bang dat het niet zou passen, dat ik hem er niet uit zou krijgen. Vooral ook omdat hij niet indaalde (heeft hij pas tijdens bevalling gedaan), terwijl overal stond dat 1e kindjes rond 34-36 weken indaalden...

Achteraf gezien viel het allemaal erg mee! Ik ben met 41+3 weken spontaan bevallen, totaal slecht 4,5 uur met 20 minuten persen. Heel voorspoedig dus!!
Hij was 4355 gram (net geen 9 pond dus), 54 cm en had inderdaad een relatief groot hoofd met 39,5 cm (gemiddeld is 36-38 geloof ik) en toch is hij er heel makkelijk uit gekomen. Ik had maar klein scheurtje, enkele hechtingen...

Hij was en is nog steeds gewoon een grote kerel!! Nu zit hij nog steeds bovenin de groeicurve, maar helemaal gezond hoor!

Heel veel succes met de rest van je zwangerschap en bevalling!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5,5 maand)
 
Hoi,

Maak je niet al te veel zorgen. Mijn baby werd ook geschat op 9 pond bij de geboorte (aangezien hij 4 weken te vroeg kwam weet ik niet of dat ook zo zou zijn geweest). Ook vertelden ze me dat het buikje 6! weken voor lag. Ik vroeg me al af wat voor raar gevormd kindje ik zou krijgen. (moet je ook niet zeggen tegen een hoogzwangere vrouw met gierende hormonen!!!!!

Hij woog 6,5 pond bij de geboorte wat best flink is bij 4 weken te vroeg maar het is een gewone mooie baby die qua groei en gewicht nog steeds mooi op het gemiddelde ligt.

groetjes
 
Ik denk dat je ook een beetje naar jezelf en je familie moet kijken. Zij julie groot? Wij zijn namelijk redelijk klein (1.64 en 1.75 ) en onze meid zat constant op de onderste groeicurve. Ook groeiecho's gehad, maar ze groeide goed volgens haar eigen curve. Ze woog 2740 bij geboorte en was 45 cm.

Nu is Lotte 14,5 week en 'bengeld' onder/op de onderste lijn van de groeicurves. Mijn man en ik zijn ook heel lang klein geweest (late rijpers noemen ze dat, dan ga je pas op latere leeftijd groeien), dus wij waren allebei de kleinsten van de klas. Lotte gaat waarschijnlijk ook niet heel groot worden, maar ach, 1.64 is toch niet zo erg? We komen wel in het ziekenhuis met haar om te kijken of het wel goed gaat (of ze niet stiekem toch een groeistoornis heeft, voor de zekerheid). Ik verwacht geen gekke dingen. Het is gewoon een klein popje. Nu met 14 weken slechts 4480 gram en 55 cm. :)

Groetjes, Marisa
 
hallo,



bij mijn eerste zwangerschap werd al heel vroeg zwangerschapsdiabetis
vastgesteld, heb insuline moeten spuiten, maar dat heeft niet veel
uitgehaald, mijn dochter was echt megagroot, toen ze werd   geboren
woog ze 5600 gram en had een lengte van 56 cm. Ik vond het zelf niet
erg, ze was lekker stevig, had geen wiebelend nekje en sliep vanaf dag
een door, ook   heeft ze haar eerste jaar bijna zonder huilen
doorgebracht.



Mijn zoontje van 18 mei 2007, werd ook groot geschat ivm
zwangerschapssuiker, heb ook verschillende echo's gehad, hoeveel weet
ik niet, teveel om te tellen! Hij lag dwars en heb dus voor de 2de keer
een keizersnee gehad. Maar hij viel wel mee, hij woog net geen 8 pond
en hij was 54 cm lang.

Wat bij hem gelijk opviel was zijn enorme honger, binnen een week zat
hij op 120 ml en hij bleef maar schreeuwen en huilen om eten.

De eerste controle op het CB was een maand na zijn geboorte, en toen
zei de arts tegen mij, nadat ik verteld had over het huilen, en nadat
hij gewogen en gemeten was:' ach, wat zielig logisch dat hij blijft
huilen, hij heeft gewoon honger. hij mocht daarna meteen het maximale
aan voeding hebben 1 liter en dat heeft hij nu nog steeds hij eet zelfs
vanaf zijn 2 maanden pap bij zijn laatste voeding, dit uiteraard wel in
overleg met het CB. Hij groeit goed, bij zijn laatste controle met 2
maanden was hij 63 cm lang en woog hij 7 kilo!

Hij is dus een lekker stevig mannetje!



Liefs,



Amani



 
hi,

bij mij werd ook gezegd dat onze baby megagroot zou worden. dat zit ook hevig in de familie (8 pond is een 'kleintje'). inderdaad ben ik ook ziekenhuis in en uit geklept voor bloedsuikerspiegelonderzoek, echo's, nog een echo en nog een en voor noppes (mevrouw, uw status is een beetje kwijt......)   onze jongen had een vrij groot rond hoofd, woog 8 pond en was 51 cm. na een jaar is het een kereltje dat vrij bovenaan in de curves zit qua gewicht en lengte.
de bevalling viel niet zo mee omdat hij met een arm en schouder eerst kwam, ipv alleen met het hoofdje.

 
Terug
Bovenaan