34 week zwanger in ligt nog in stuit

hoi allemaal
mijn baby ligt nog in een stuit.
nu kan het natuurlijk nog omdraaien. maar voel me onzeker hier door. mijn dochter lag al gauw in de goede houding met het hoofdje naar beneden. en was redelijk vroeg in gedaald. zij is geboren met 38 weken thuis. deze is ietsjes ingedaald alleen dan met voetjes naar beneden dus hoop echt dat het nog gaat draaien of dat ze het kunnen draaien wil zo graag thuis bevallen.
en als het niet anders is wil ik een stuitbevalling doen als dat mogelijk is.

zijn er ook tips om je baby zelf te laten draaien? ( zeg zelf al voor de gein ga de hele dag op de kop staan. of zeg draai je je om voor een snoepje?)
nou ja we zien wel moet gewoon geduld hebben heb over 2 weken weer een afspraak alleen dat duurt voor   mijn idee nog zolang.
groetjes van marielle

met accupunctuur schijn je draaien van je kindje te kunnen stimuleren. Dan gebruik je een moxastaafje (soort sigaar) die je aansteekt en met gloeiende deel  vlakbij je kleine teentje houdt. Dat moet je dan dagelijks rond zelfde tijd doen. Ik heb het ook gebruikt, pas bij 36,5wkn nadat eerste draaipoging bij gyn was mislukt. Het heeft echter de meeste kans bij gebruik rond de 34wkn. Moet je maar eens google-en op accupunctuur bij zwangerschap (zo heb ik het geloof ik gezocht).
Ook zou je kunnen proberen om warme hand op je buik te leggen en te kijken of kindje volgt. Dan langzaam aan steeds lager met je hand in hoop dat hoofdje kindje je hand achterna komt. Dat adviseerde vk ons. Had helaas ook geen resultaat en uiteindelijk ben ik met ks bevallen omdat zoontje in onvolkomen stuit lag. Daardoor was natuurlijk bevallen niet mogelijk. Ik had anders zelf ook voor ks gekozen omdat ikzelf liever risico's loop dan dat kindje die zou lopen (en risico bij stuibevalling zijn voor kindje groter dan bij ks!!). Ik vond de ks achteraf erg meevallen.
Hopelijk draait je kindje nog en hoef je geen keuze te maken.
Probeer toch nog van je zwangerschap te genieten, nog paar weken en dan is die bijzondere tijd weer voorbij!
Groetjes, mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hoi,

Ook mijn kleintje lag in een stuit en ben ik op 7-6-07 bevallen doormiddel van een ks.
Ze kwamen er pas met bijna 37 weken achter dat ze in stuit lag. Eerst lag ze in een half onvolkomen stuit. Nadat ze geprobeert hebben te draaien (3 x achter elkaar, dus 1 poging zeg maar) lag ze in een onvolkomen stuit. Op zich kon ik nog wel gewoon bevallen maar ze hebben dan liever dat je een keizersnee kiest omdat er de nodige risico's zitten aan een stuitbevalling. Ik heb mijn hele zwangerschap gezegd dat er geen stuitbevalling plaats zou vinden mocht dat gebeuren en heb dat duidelijk aangegeven bij de gyn dus de keizersnede werd gepland.
Die moxatherapie schijnt inderdaad erg goed te helpen. als je op http://www.stuitlig.nl/ kijkt kan je dat eens doorlezen! Misschien is dat voor jou nog wel vroeg genoeg!
En het is nog niet te laat dat de kleine zich zelf draait!!

Groetjes,

Frieda
Mv. Kyra

Geen paniek, ontspannen, 34 weken ... nog 6 te gaan. Draait vaak spontaan. Relax!

TIPS
1. Vraag en zoek naar houdingen die het kind spontaan laten draaien.
Met de billen op een kussen liggen is héél oud en werkt. Handen en knieën houding zorgt voor ruimte.

2. Acupunctuur. Vraag naar informatie daarover bij Sabine Schmithz, vroedvrouw in Amsterdam: SABINE.SCHMITZ@VROEDVROUW.INFO; http://www.vroedvrouw.info/1.html

3. Er zijn centra waar verloskundigen kinderen in stuitligging draaien. Vraag ernaar bij uw verloskundige.

4. Er zijn ook verloskundigen die de stuit kinderen draaien met behulp van de zeer zachte methode haptonomie. Monique Duran in ’t Harde, Gelderland. Monique Duran: optimum@chello.nl ; http://www.opti-mum.nl/pages/indexpag.html

Lieve groeten,

Tine Oudshoorn, verloskundige, consultant.

Hallo allemaal,

Ik heb 2 weken terug een draaipoging gehad omdat ons kleintje in een stuit ligt.( ik was op dat moment 36 weken zwanger. De draaipoging is mij 100 % meegevallen en ik zou het dan ook altijd iedereen aanraden. De risico's aan een draaopoging zijn nihil en het is je laatste kans op een normale bevalling.

Helaas heeft bij mij de draaipoging niet geholpen en hebben we de keuze moeten maken tussen een stuitbevalling en een keizersnede. De kans is namelijk erg klein dat de kleine na week 36 nog draait.. Ze ligt immers al meer dan 20 weken in een voorkeurshouding.
Na heel wat wikken en wegen hebben we voor een keizersnede gekozen welke binnen nu en 10 dagen gaat plaatsvinden.

Spannend dus!

Groetjes,

Wendy

Terug
Bovenaan