34 weken controle verloskundige

Hey Meiden,

Ben vanmorgen weer naar de verloskundige geweest.
De baby is al helemaal ingedaald.
Ik moest vorige week weer bloed prikken omdat ik bloedarmoede heb wilde ze ook mijn vitamine b12 testen.
Daar was nu de uitslag van binnen en die was veelste laag 114 terwijl het 160 moet zijn, dus nu moet ik 2x per week een injectie.....
Zit dus nog niet echt mee....
Mijn ijzer was iets gestegen 6,2 nog wel laag.

Vanmorgeb moest ik ook naar de bedrijfsarts dit was de 1e keer beetje vreemd want mijn verlof gaat per vandaag in maar goed.
Die mevrouw vond het helemaal terecht dat ik al een tijdje thuis ben ivm die bekkenklachten ook dus het gesprek verliep heel soepel.

Nou heb vanacht wel een rotnacht gehad want mijn vingers doen heel zeer door vocht dit had ik bij Nynke niet..
Maar voor de rest voel ik me wel oke veel beter dan vorige week.

Nog even de laatste loodjes door.

Balen van die injecties zeg, sterkte

Raar idd dat je vandaag naar de bedrijfsarts moest, mar fijn dat de mevrouw het terecht vond dat je al een tijd thuis bent en het gesprek goed liep

hey heb je het toch!ja klote die injectie,s ik krijg morgen de 5e alweer!Ik moet ze ook 2 keer in de week een maand lang!
Bij mij merk ik nog gen verschil,maar mijn gyn zei dat het nog even kon duren voordat je wat merkt!
Maar ja goed dat ze er ieder geval achter zijn wat je nu hebt toch?Je moet maar eens kijken op google wat voor symptonen je daarvan kan krijgen echt niet normaal meer!!!
sterkte ermee!
xxx
Bianca
35weken

kijk!!!
Vermoeidheid (soms heel erg moe)
Glossitis (pijnlijke tong, z.g. biefstuktong, vooral bij scherp en gekruid eten en zure dranken en bij tandenpoetsen; ontstoken en/of bloedend tandvlees; aften, ijzer-/metaalsmaak)
Raar gevoel in de voeten (gevoel van op vilt, watten of kussentjes te lopen, "mieren lopen", het oppervlaktegevoel is verstoord, branderig gevoel op de huid)
Psychische problemen (van prikkelbaarheid/"kort lontje", stemmingswisselingen en onredelijkheid tot ernstige psychische klachten, paniekaanvallen en suïcidaal gedrag)
Concentratie problemen (niet helder meer kunnen denken, wattenhoofd, sufheid)
Tintelingen (eerst in de voeten en handen en later ook in benen, armen en gezicht "onder stroom staan"; ook doof gevoel in handen en voeten, trillende handen)
Duizeligheid
Slaperigheid (veel slaap nodig hebben, zomaar spontaan in slaap vallen)
Benauwdheid op de borst (angineuze pijnen, hartkloppingen, versnelde hartslag, kortademigheid)
Het koud hebben(soms ook een branderig gevoel op de huid)
Zwaar en stijf gevoel in de benen (pijn in de heupen)
Spierpijn (spierpijn, is na inspanning erger dan voorheen, soms ook spierkrampen, krachtsverlies)
Fasciculaties/myokymieën (spiertrillingen, samentrekking van een klein deel van een spier, onwillekeurige bewegingen, onrustige benen)
Pijn (o.a. in rug, handen, polsen, heupen en knieën)
Ontstekingen in het spijsverteringskanaal(tot aan darmperforatie toe)
Misselijkheid (geen trek, onbestemd gevoel in de maagstreek)
Darmklachten,diarree (met enige regelmaat)
Ataxie, verminderde positiezin(onstabiele gang, dronkemansgang, tot helemaal niet meer kunnen lopen, onverklaarbaar vallen of zomaar iets uit de handen laten vallen)
Gewichtsverlies (verlies van eetlust, verlies van smaak/reuk)
Afasie (problemen met spreken, verkeerde woorden gebruiken, niet op het juiste woord kunnen komen, met "dubbele tong" praten)
Bloedarmoede, soms weinig, vaak niet (flauwvallen, droge huid, jeuk, bleekheid, geelverkleuring huid en oogwit, hyperpigmentatie, spontane blauwe plekken)
Problemen met de ogen (optische neuropathie, wazig zien, gezichtsvelduitval)
Gehoorproblemen (oorsuizingen, vervormd geluid) Is enkele keren gemeld
Haaruitval,brokkelige nagels
Hypertone blaas (plas niet op kunnen houden)
Hoofdpijn/migraine
Infecties (een verhoogde kans op vaginale- en urineweginfecties)
Menstruatieproblemen (onregelmatig, soms wegblijvend, onvruchtbaarheid, miskramen, geboorteafwijkingen, fout-positieve PAP-uitstrijk)
Dementie (geheugenverlies)

Bij jonge kinderen met een tekort: groei- en ontwikkelingsachterstand

Een B12-tekort tijdens de zwangerschap kan leiden tot neuraalbuis defecten, hartafwijkingen en groeiachterstand bij het kind.

pffff wat een waslijst zeg haha!

ik heb wel veel van die klachten

vermoeidheid
flauwvallen
tintelende vingers
pijnlijke ogen
raar gevoel in m'n voeten
het koud hebben
benauwdheid
bloedarmoede

ja het is geen pretje.....
Morgen gaat ze me prikken de verloskundige belde net en ze doet dan dan bij me thuis omdat ik niet 2x in de week daarheen kan komen is te ver lopen en aangezien ik dus veel last heb van flauwvallen dus dat is wel fijn dat ze het dan thuis doet.

Wat heb jij voor symptonen????

Terug
Bovenaan