34 weken voornamelijk beweging onderbuik

<p>Heey :) </p><p>Ik heb een hele rustige baby in mijn buik... al vanaf het begin. </p><p>Bij mijn laatste controle bij de vk voelde zij dat ze al gedeeltelijk is ingedaald. </p><p>Heel af en toe zie ik de bovenkant van mijn buik bewegen.. zie ook weleens wat uitsteken en ga er dan vanuit dat dit dat een beentje/knietje of bil moet zijn? </p><p>Maar sinds ze ingedaald zou zijn voel ik haar wel minder.. maar ook kleine plopjes? In mijn onderbuik... heeeel laag in mijn onderbuik. Weet iemand wat dit is? Als ze daar met haar hoofd ligt dan kan ik daar toch geen beweging voelen? ? het is echt alsof ze me haar handjes bezig is ofzo.. hele zachte bewegingen. </p>

Grappig.. dit had ik zo kunnen schrijven! Hier ook een rustig meisje, met af en toe bewegingen, maar mijn buik gaat niet helemaal van links naar recht ofzo haha.
Werd er vaak onzeker van omdat veel mensen drukke baby’s hebben of bont en blauw werden geschopt, ik moest haar soms wel echt even lokken (over buik wrijven en praten) voor beweging. 
Baby is helemaal ingedaald en vast in het bekken (nu 34,5week) 
ik heb soms ook plopjes helemaal onderin aan mijn linkerkant, alleen er zit een ritme in, dus bij mij is dat de hik denk ik? Ze heeft het soms best vaak, gek gevoel hihi. 

Oooh maar dat zou het wel kunnen zijn eigenlijk! ? ga er eens op letten of er een ritme in zit
en indd raar dat dat zo verschilt he! Mijn schoonzusje is ook zwanger (6 weken korter) en die wordt gewoon wakker geschopt snachts! 
Soms maak ik me zorgen of ze wel gezond is straks als ze er is.. niet dat ze een 1 of andere aandoening heeft ofzo... heb jij dat ook? 
heb al 2 keer aan een ctg gelegen en dat gaat altijd goed.. vk zegt ook wel dat het niets zegt.. maar toch als je dan een dagje nog minder voelt dan zit je er toch weer mee in je hoofd. En dat terwijl het altijd al zo is geweest.. altijd al rustig 

Soms schiet er ook wel eens door mijn hoofd, is het wel allemaal goed? Maar VK zegt dat er gewoon verschillende baby’s zijn. Mijn schoonzus heeft ook een drukke baby, soms wel fijn dat je het goed voelt, maar een rustige baby is stiekem ook wel fijn. 
Heb 1x een ctg gehad ivm minder beweging, en toen bewoog ze goed, begon ze zelfs ineens tegen mijn buik aan te “bonken” toen ik daar lag. heb ook de placenta aan de voorkant, ook hierdoor voel je soms minder. En ik heb een kleine buik, niet heel veel ruimte? Hihi
hoor wel eens: een rustige baby in de buik, is ook rustig erbuiten. Een drukke baby in de buik is een drukke baby erbuiten, hihi! Ons meisje word wel ‘s avonds actiever, dat word nog leuk als ze geboren is, overdag slapen en ‘s nachts wakker? Haha

Ik ben over 2 dagen 30 weken zwanger en de baby is sinds week 27 al aan het indalen. Onze eerste was met 30 weken ook al volledig ingedaald, die lag er al helemaal klaar voor zo'n beetje haha. Die kleine plopjes zo rond het schaambeen heb ik ook, maar ik herken dat heel duidelijk als de hik! Onze zoon had dit héél vaak in mijn eerste zwangerschap, dit kindje heeft het iets minder vaak maar toch regelmatig. Alhoewel de eerste een stuk rustiger was in mijn buik en alleen van zich liet horen als hij daar zin in had, is dit kind juist een heel stuk drukker en heb ik regelmatig flinke schoppen in m'n zij en tegen mijn ribben aan. Pfoe, dat doet af en toe wel echt pijn hoor! Dit kindje reageert ook veel beter op mijn aanrakingen, terwijl mijn eerste daar dus nooit op reageerde, haha. 

Terug
Bovenaan