34 weken zwanger en benauwdheid en maagzuur

<p>Hoi dames</p><p>Ik had een tijdje geleden al een topic geopend maar kan deze niet meer terugvinden.</p><p>Ik ben momenteel 34 weken en 2 dagen zwanger en heb de hele dag last van mijn maag, net alsof deze de hele dag vol zit en wordt afgeknepen. Ik ben best benauwd en snachts helemaal, kan niet slapen doordat ik moeilijk adem, geen een positie ligt lekker.</p><p>Ik heb ook zwangerschapsdiabetes (redelijk onder controle) en de baby is wat kleiner dan gemiddeld.</p><p>Hebben jullie tips voor me? Ik wilde zondag even het ziekenhuis bellen, ben daar onder behandeling ivm suiker</p>

Bij mij helpt het om iets rechterop te slapen en het raam wagenwijd open te zetten. Frisse buitenlucht geeft me meer zuurstof dan binnenlucht. Tegen maagzuur zou ik even overleggen met je huisarts, mss kan omeprazol je helpen (maar zou eerst beginnen met rennies). 

Bel het ziekenhuis indd zodat ze het eea kunnen uitsluiten. Wat meer rechtop slapen met je voedingskussen en raam open kan wat aangenamer zijn. Het onaangename slapen en de benauwdheid zal pas voorbij zijn of beter worden na de bevalling. Sommigen zeggen dat koude melk tegen de maagzuur helpt. Of iets met prik. Bij mij hielp veelal niks en ik wilde geen pillen dus lag ik vele uren wakker. Vreselijk deze combi. Sterkte met de laatste loodjes 

Ik slikte op advies van de verloskundige Gaviscon. Vrij verkrijgbaar en veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap. Maar zou het wel in overleg doen!
Bij mij hielp dat echt tegen maagzuur. Als ik het een keer vergat, lag ik direct wakker ‘s nachts..

Calcium is hetgeen wat helpt tegen maagzuur (zit dus in rennie, Gaviscon of zuivel). Ik heb ook zwangerschapsdiabetes en kan ik weinig zuivel eten. Daardoor neem ik toevallig extra calciumtabletten bij, kauwtabletten die je voor het slapen gaan moet nemen. Dat helpt een hoop. Let op het eten van producten met vet, kruiden, suiker en prik. Op de lange termijn stimuleren die alleen maar maagzuur. Calcium kun je veilig nemen. 
Wat betreft de benauwdheid. Je kindje zit hoog. Wat rechtop slapen kan helpen. Wat het meeste helpt is het indalen of bevallen ?. Indalen kun je bevorderen door veel te bewegen, alleen ieder kindje kiest zijn eigen tijd. 
Sterkte ermee! 

Voor de maagzuur kreeg ik Omeprazol, maar dat werkte op den duur ook niet voldoende. Had een pakje rennies op mn nachtkastje liggen. Vond het ook lekker om een paar happen vanile vla of een glas chocomel te drinken omdat dan die koude zuivel langs je slokdarm gaat, maar weet niet of je dat nu mag met de suiker. Maar rennies waren voor mij wel een redding! Succes nog eventjes!

Terug
Bovenaan