34 weken zwanger en heel weinig plassen?!!

hallo,

ik had even een vraagje, ik zat me net te bedenken dat ik na vanmorgen half elf helemaal niet  meer  geplast heb! terwijl ik na half elf nog twee koppen thee heb gehad, drie glazen water,uitgeperste jus, glas optimel... maar dus nog helemaal niks geplast heb..heb het net maar gewoon geprobeerd maar buiten een paar drupjes heel donker  kwam er helemaal niks..terwijl ik normaal alleeen maar plas en ook heel veel!
ben wel ziek geweest deze week..verkouden,hoesten,koorts...goed de griep dus!toen is het me niet echt opgevallen al sliep ik ook wel veel toen!
als ik op google zoek dan kom ik op sites over zwangerschapsvergiftiging, maar dan heb je toch meerder klachten??en begint dat niet met hoofdpijn?!
vraag me wel af wat ik moet doen, is dit iets om te bellen naar zkh?(sta onder behandeling van gyn.) wil niet gelijk zo zeurderig over komen..afgelopen zondag nog in zkh geweest ik had gebeld of ik iets tegen de griep mocht nemen en of koorts kwaad kon, moest gelijk ff komen..aan ctg geweets enz.. alles was wel goed. maar weet dus nu niet zo goed wat ik moet doen,afwachten?bellen?
hopelijk hebben jullie advies!

groetjes

Ik zou lekker bellen!
Is wel een beetje vreemd.
Waarschijnlijk kunnnen ze je daar wel gerust stellen!

Succes!

ps. ik plas ook minder voor mijn gevoel maar ik drink ook niet echt veel

Ik heb dit zelf ook wel eens. Bij mij heeft het er heel veel mee te maken wat ik drink. Als ik veel thee drink, plas ik minder en is mijn urine heel donker. Sinds ik meer water drink, plas ik meer en is mijn urine lichter. Ook ik kwam op internet allerlei verhalen tegen over zwangerschapsvergiftiging en het HELPP-syndroom en zat gelijk tegen het plafond. Dat is dan weer het nadeel van internet.
Als je het niet vertrouwt, gewoon bellen, tenslotte zijn dokters daar voor!

Er geldt natuurlijk altijd: maak je je zorgen, dan bellen maar....

de primaire klachten bij zwangerschapsvergiftiging zijn heel veel hoofdpijn, sterretjes zien, extreem veel vocht vast houden  en het gevoel hebben dat er een soort riem onder je ribbenkast wordt aangetrokken. Een keer een aantal uur niet plassen is voor mij nog geen vocht vasthouden om eerlijk te zijn, dat gebeurt hier ook wel eens...vaak omdat ik het gewoon druk heb...'s nachts komt er dan des te meer (hoera, slapen we weer niet lekker ). Als je vocht vasthoudt kom je namelijk kilo's per dag aan en zwel je in korte tijd  op als een soort Michelin mannetje...dikke wangen, ringen die afknellen, schoenen die niet meer passen  etc. etc. Vertrouw  me...dat merk je echt wel. Dat gaat sowieso (in mindere mate) gebeuren aan het eind van je zwangerschap. Dat er ineens 2 kilo bijzit omdat je vocht bent gaan vasthouden....en daarvoor geldt...de enige remedie is bevallen!

Succes ermee!

Ik had dit ook en ik had blaasontsteking... Dus wie weet het het handig om even ochtend urine weg te brengen naar je huisarts...

Suc6 ermee!!!!
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan