34 weken zwanger en laagliggende placenta

Hoi,

Eens kijken of hier meer dames zijn die "last" hebben van een laagliggende placenta. Dit is bij mij met de 20 weken echo geconstateerd en in de meeste gevallen groeit de placenta dan nog mee naar boven en geeft het verder geen problemen. Dat is bij mij helaas niet het geval en heb inmiddels 3 bloedingen gehad.

De laatste was anderhalve week geleden en ik heb net een week in het ziekenhuis gelegen met weeenremmers. Gelukkig is alles nu rustig en wordt er rond de 37 weken een keizersnede gepland.

Ik ben natuurlijk blij dat ik weer thuis ben en dat de baby nog lekker veilig in mijn buik zit en ik hoop van harte dat hij dat nog 3 weken volhoudt maar heb toch af en toe het gevoel dat er een soort tijdbommetje in mijn lichaam zit. Het kan namelijk ieder moment weer gaan bloeden met wellicht een spoedkeizersnede tot gevolg.

Wie o wie heeft ook zoiets meegemaakt??

Goeten Barbara

Hoi Barbararoosen,

Ik heb het zelf niet meegemaakt... Heb vandeweek wel te horen gekregen bij de 20 weken echo dat ook mijn placenta nog erg laag ligt... Krijg dan met 30 weken nog een echo om te kijken of deze mee opgeschoven is... Heb dus verder geen tips of ervaring, maar lees hier wel nog even mee....
Heb je die bloedingen ook pas later in de zs gehad? of ook al eerder??
Ik zal met je meeduimen dat je kleintje nog bl;ijft zitten!!

Groetjes Miranda

hoi hoi,

In de meeste gevallen groeit de placenta nog met de baarmoeder mee naar boven en zal bij de 30 weken echo blijken dat het allemaal geen probleem meer is.

In 0,2% van de gevallen gebeurt dat dus niet en laat ik nou net bij die 0,2% horen.... En dan nog, meestal beginnen de problemen pas bij 37 weken, bij mij dus met 29 weken al. Eerste bloeding was toen, tweede was met 32 weken, hou al behoorlijke bedrust sinds 29 weken en het gaat tot nu toe gelukkig allemaal goed. Nog 3 weekjes volhouden en ze gaan het kleintje halen met een geplande kz.

Succes!

Ha ik ben iets soortgelijks mee gemaakt.
Op de 20-wekenecho was inderdaad te zien dat de placenta erg laag lag. Met 23 weken heb ik een bloeding gehad (in Frankrijk, heel handig).
Met 31 weken weer een echo gehad, nog steeds lag de placenta tegen de baarmoedermond aan.
Twee weken laten weer een echo gehad, en toen was de placenta opgeschoven en vormde deze geen probleem mee. Nou ja geen probleem....na de bevalling wilde de placenta niet loskomen. Met veel geweld uiteindelijk wel gelukt. Scheelde weer een ritme naar de OK.
Ik hoop dat jou placenta nog iets opschuift. aan het einde van je zwangerschap wordt je buik in korte tijd nog extra groot, dus wie weet heb je geluk.

Bij mijn zoontje had ik ook laagliggende placenta en bloeding in week 37
Omdat men verwachtte dat ik normaal kon bevallen doorgelopen tot 42 weken. Uiteindelijk weer bloedingen en ipv inleiden een keizersnede. Nu opnieuw zwanger en placenta ligt wel voor maar niet laag. Veel succes, liever tijdig keizersnede dan veel bloedverlies.....
San

ik ben nu 15 weken zwanger en heb met week 10 al in het ziekenhuis gelegen door een bloeding. ik heb placenta previa totalis. placenta ligt dus volledig over de baarmoedermond. eergisteren weer een (inwendige en uitwendige) echo gehad in het ziekenhuis en hij is nog geen millimeter verschoven.... aan 1 kant ben ik erg blij dat ik het nu al weet maar aan de andere kant geeft het wel meer stress. ik mag ook niet werken en mezelf belasten. had er liever met 24 weken pas achter gekomen, had ik nog even onbezorgd kunnen genieten.

Terug
Bovenaan