34 weken zwanger en niet fatsoenlijk kunnen liggen/slapen

<p>Hoi dames!</p><p>Ik ben momenteel 34 weken zwanger en (in)slapen is echt een grote ramp. Ik kan niet op m’n buik liggen uiteraard maar op m’n rug ook niet, en sinds een aantal dagen ook op geen een zij meer lekker. Heb dan overal last en lijk tijdens het liggen in welke positie dan ook echt slecht te kunnen ademen.</p><p>Heeft iemand de gouden tip voor mij om een keer uitgerust wakker te worden?</p>

Hey Mali Mali, superherkenbaar!! Wat een nachtmerrie... Ik ben nu 36+5 en slaap ook al weken slecht doordat niks meer lekker ligt en sommige houdingen (en omdraaien) zelfs pijn doen.
Ik probeer met zoveel mogelijk kussens en m'n voedingskussen een beetje goede houdingen te vinden. Ondersteuning scheelt echt! Daarnaast kreeg ik van de vk het advies om 2 paracetamol te nemen voor 't slapen en dat helpt wel een beetje heb ik 't idee! Misschien heb je er wat aan...maar zou wel overleggen met je vk. Succes! 

Snowhite, Thanks voor je reactie en tips!! Ga eens proberen met kussens ed inderdaad ? wat een ramp is het hè ... spannend voor jou echt de laatste loodjes!!

Ja slapen is soms wel een uitdaging tijdens de laatste weken ? Op de rug slapen is niet goed dus zou ik sws proberen niet te doen (iets net een belabgrijke ader die wordt afgekneld en minder goede doorbloeding naar de placenta).
Linkerzij is het beste maar misschien even wennen als je voorheen anders sliep. Een voedingskussen tussen je knieen en onder je buik en arn kan helpen om niet om te rollen. Ook fijn voor de banden in je buik als de buik ondersteund wordt dan hangt de buik er niet zo in. 
Ik had een tijdje ook nog wen kussen in mijn rug om niet die kant op te rollen. Omdraaien is dan echt niet meer handig haha. Sws niet mer zo'n buik, naar kwam erachter dat draaien her makkelijkst is vanuit je benen/ heup. Omkiepen naar je rug - voeten plat op bed - en dan afzetten zodat je omdraait ?
Succes! Nog even volhouden ☺️

Ik sliep de laatste weken met een dreambelt van Babymoov, dan lig je een stuk fijner op je zij. Heb hem toen via MP gekocht. Hoop dat je daar ook iets aan hebt, succes!!

Idd kussens. Maar t is waardeloos....
Leg ook een (deel van een) kussen onder je buik. Daarmee zorg je voor iets meer ruimte in je borstkas en adem je fijner. 

Ohja, nu ik lees wat GebruikerSanne zegt bedenk ik me dat ik idd ook slaap met een band om, geeft echt wat stevigheid en zorgt dat je spieren en banden wat ondersteuning krijgen. Die van mij is van Medela.
Over het draaien wat Rozenmeisje zegt, dat doe ik idd ook. Vanuit je benen draaien en met kussens zorgen dat je niet kan omrollen of terugrollen ?
Idd wel spannend deze laatste weken, maar ben er ook wel klaar mee (en voor!), haha. Laat 'm maar komen! 

Hi Snowhite,
Vreselijk he geen houding aan kunnen nemen! Ik ben nu 37+5 en heb er ook al weken last van! Net als de andere dames die gereageerd hebben gebruik ik ook kussens aan alle kanten om het zo draagbaar mogelijk te maken.
Sterkte en succes de komende weken!
We zijn er bijna!

Terug
Bovenaan