34 weken zwanger en ons mupke ligt in volledige stuit...

Hoi allemaal,

ik ben 34 weken en 4 dagen zwanger van ons mupke, gister tijdens de controle bij de verloskundige zijn we er achter gekomen dat ons kleintje in volledige stuit ligt, over 2 weekjes moet een echo laten maken om te kijken of ons kleintje zich nog heeft kunnen draaien, zo niet moet ik door naar de gynaecoloog en dan gaat hij het proberen... eerlijk gezegd zie ik het helemaal niet zitten, ben bang dat het pijn doet en of het uberhout nog gaat lukken. En als het niet zou lukken, wat doe je dan, laat je het kindje in de stuit op de natuurlijke manier komen of een keizersnede???
ze zeggen dat een keizersnede ook echt geen pretje is nadat het kindje is geboren.
Heeft iemand dit al mee gemaakt, en wat is jullie ervaring hiermee. want weet zelf niet zo goed wat ik er mee aan moet....

liefs Mammatje
 
Ik ben 10 dagen geleden bevallen van een dochter die in onvolkomen stuit lag. De bevalling is heel goed verlopen.
Ik zag verschrikkelijk op tegen een keizersnee. Met de geneacoloog was afgesproken dat ik tot 40 weken een vaginale bevalling zou doen en anders een keizersnee. Gelukkig wilde ze er met 39weken, 3 dagen zelf eruit!

Als je mijn bevallingsverhaal wilt lezen moet je kijken bij het novemberforum, Silke geboren - bevallingsverhaal.
 
Mijn 2e is met een spoedkeizersnee ter wereld gekomen. Op het moment zelf merkte ik er niks van (moest helaas onder narcose). Naderhand deed het wel even flink pijn bij mij, maar dat komt misschien omdat de operatie nogal koud op mijn dak kwam gevallen en ik de hele ingreep eigenlijk dus niet heb meegemaakt. Maar goed... Toen ik eenmaal een knop om had gezet en me een beetje door de pijn heen had gebeten was ik vrij vlot weer op de been, kon weer zelf naar het toilet, zelf douchen... Uiteindelijk ging ik op de 4e dag vd operatie al naar huis, terwijl het normaal gesproken minimaal de 5e dag is..
Achteraf is het me allemaal goed meegevallen (maar stiekem hoop ik toch wel dat deze 3e via de natuurlijke weg eruit wil komen, al was het maar zodat ik het zelf mee kan maken...)
 
Hoi Hoi,

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zit een beetje in hetzelfde schuitje. Onze kleine man ligt dwars. Volgende week hebben we een echo om te kijken als het echt zo is of dat hij zelf gedraaid is.
Ik zie het ook niet zitten om handmatig te gaan draaien. Je hoort vaak dat het 9 van de 10 keer niet helpt. Blijft hij dwars liggen dat heb ik geen keuze en wordt het zo wie zo een keizersnee.

Ik hoop voor je )en ook voor mezelf) dat jullie kleintje nog draaid. Anders succes met de beslissing die je moet nemen en ga op je gevoel af.
Dat is wat ik in ieder geval te horen krijg.

Groetjes
 
Heey

Ik heb 2 versies ondergaan 1e deed wel pijn maar dat was omdat ik geen volle blaas had
2e x deedt helemaal geen pijn en het was ook in 3 min gebeurd en is ook blijven liggen
Ik ben afgelopen vrijdag wel ingeleid met 37+4 heb er net geen 12uur over gedaan was gewoon een normalen bevalling en ze weegde perfect 3245gram
Hoop dat je hier een beetje wijs uit krijgt
Ik was ook kei bang dat ik toch keizersnee kreeg maar gelukkig
Succes nog met je zwangerschap en ik zou het zeker proberen het draaie

Liefs
 
Hoihoi

Bij mijn vorige zwangerschap lag de baby met 34 weken ook dwars.Ik heb toen op advies van de verloskundige acupunctuur gehad, dit met succes. De acupuncturist gebruikte geen naalden. Misschien is dit ook een optie voor jou?
succes
 
dankjulliewel allemaal voor julllie reacties, ik heb maar besloten om het allemaal op me af te laten komen.
wil het draaien wel maar een keer laten proberen en als het lukt ben ik er heel blij mee, zoniet, dan word het een keizersnede, hoewel ik daar tegen opzie...

liefs Mammatje
 
Terug
Bovenaan