34 weken zwanger en vanmorgen controle gehad...

De baby ligt niet meer dwars in mijn buik, hij ligt nu in de lengte alleen wel in een stuit (met de billen naar beneden)...

Baby voelde groot aan...op 19 mei heb ik een groei-echo en daarna gaan we de bevalling bespreken...
Moest toch wel even op suiker geprikt worden...is het niet goed dat bellen ze mij op...

Moest er maar rekening meehouden dat het misschien niet meer 6 weken duurt maar iets korter.
Alles hier dus maar in een sneltrein vaart, gelukkig afgelopen donderdag mijn laatste werkdag gehad, vandaag is laatste ziektewet-dag en morgen officieel VERLOF!!!

Nova is lekker naar de creche, kan ik beetje aanrommelen in huis voor zover dat lukt met mijn bekken en rug...
Net onze voorraad (trap) kast opgeruimd en zo nog even onze schuur...
Woensdag muur in de babykamer nog een keer sauzen en ledikantje weer op de hoogste stand, kan ik die kamer nog een keer goed schoonmaken en dan zijn we wel zo goed als klaar...

T komt dichterbij dames, 1 van ons is al bevallen...

Liefs Randy
en allemaal succes met de laatste loodjes!!!

Hoi Randy,

Die van mij ligt ook inene in stuit en is ook aan de grote kant, heb geen suiker, maar maak gewoon grote baby's ;).
Ik heb morgen (met 35w 2 d) een echo en gesprek met de gyn.
Bij mij was de kans op een keizersnede al groot omdat er van alles mis is gegaan bij de bevalling van mn zoontje (1,5 jaar terug) die was achteraf veel te groot, ruim 9 pond en nooit ingedaald. Dus die lag verkeerd voor de uitgang.

Deze baby is nog niet helemaal ingedaald en ik heb ook het idee dat ze regelmatig salto's maakt.

Bij mij is de kans groot dat de baby er over 2,5/3 weken al is!!!! Echt spannend. Ben zo benieuwd wat we morgen allemaal te horen krijgen. Ik heb 11 mei ook nog een afspraak met mn vaste gyn, maar het komt allemaal wel heel dicht bij zo!

Vind jij het ook zo spannend? Ik zat ook al een poosje half in de ziektewet, stond nog 2 dagen voor de klas. Vandaag is mijn verlof ingegaan. Heb erge last van bekkeninstabiliteit.

Hoe oud is jou Nova? Jasper is van 20-09-2008, vind het wel pittig met zo'n uk in huis, krijg ook alleen maar dingen gedaan als hij naar het kdv is op vrijdag.

Liefs Jen

Hey Randy,

Bij mij ligt er ook 1-tje in stuit. De ander ligt gelukkig wel goed, maar dat sluit bij ons een keizersnede nog niet uit. Ik ben nu 34 weken van een tweeling zwanger.
Ook bij mij hebben ze op suiker geprikt. Volgens mij doen ze dit standaart tegenwoordig. Iedereen die ik hoor tijdens de zwangerschap is eigenlijk wel een keer geprikt op suiker. Daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken als ik jou was. Op deze manier weet je wel waar je aan toe bent.
Ik heb 14 mei weer een groei-echo van onze twee en in week 37 gaan we de bevalling bespreken (als ze dan nog niet uit zich zelf hebben besloten om te komen ;-)).

Succes nog met de laatste loodjes. Ik kan me voorstellen dat het wel lekker is als je kleine even naar de kdv is. Ben soms stiekem al blij dat mijn vriend werkt. Hij is een schat en wil alles voor me doen, maar laat mij op dit moment maar even lekker mijn eigen ding op mijn eigen tempo doen.

Liefs Tamara

Hi,

Ja ik ben ook al eerder op suiker geprikt, nu is het puur omdat de kleine zo groot is, als het dan iets verhoogt is dan moet ik zo'n glucose-test doen, is 3x prikken op 1 dag, had ik met Nova ook, heel irritant...

Nova is van 21 mei 2008....zit heerlijk in de ik ben bijna 2 en zeg JEE (= nee) fase...ook gaat ze lekker driftig op de grond liggen slaan en schoppen als ze haar zin niet krijgt en sinds gister gaat ze dan heel overdreven "huilen" en verteld mij dan ook "mama tata (zo noemt ze zichzelf) is juilen" ...

Erg vermoeiend maar ook wel lachwekkend hahahaha....

Ik krijg waarschijnlijk ook sowieso een keizersnee, kindje mag niet groter dan 8 pond zijn, Nova was te vroeg en ook 8 pond en dat leverde mij een totaal ruptuur 2x door de kringspier op....AUW...ben toen naar de ok gebracht...
Ik hoop nog steeds op een gewone bevalling maar ff afwachten tot 19 mei....

Liefs Randy

wat een spanning allemaal

ik heb eergister extra echo in ziekenhuis gehad en de onze is juist klein. 18e nog een echo of ze wel goed groeit.

ik was hier juist blij mee omdat mijn man 8,5 pond was en bijna met baarmoeder en al eruit kwam. Wel fijn dat ik hier lees dat je vanaf 8 pond niet op de gewone manier mag bevallen.

Daarnaast heb ik 3x een dagcurve voor suiker moeten prikken de afgelopen tijd. 3x op en neer naar het ziekenhuis per dag maar ik ben er wel blij mee. ma heeft suiker, schoonma had suiker (rip) en mijn suikers waren al jaren onregelmatig. Nu weet ik dat door de zwangerschap mijn suikers eindelijk stabiel geworden zijn. de cijfers werden steeds beter.

Maar randy, als ik jouw lijstje zie dan doe je het niet echt rustig aan, dat is best nog wel wat.

ander vraagje, hadden ze direct door dat je een totaal ruptuur had en geneest dat goed? dit is mijn eerste en ik heb geen idee wat ik straks mag verwachten hoe het er beneden uitziet en werkt. ene kant heb ik ook zoiets van dat zie ik straks wel, lekker op mij af laten komen.

groetjes

Nee ik doe het idd niet rustig aan...mijn lichaam roept me af en toe wel terug maar ik kan niet stilzitten...dit is mijn derde zwangerschap en ik ben iemand die vanaf dag 1 giga nesteldrang heeft hahaha en altijd wel wat kan vinden in huis wat gedaan moet worden, tot grote ergenis van mijn man hahaha....

Bij 8 pond mag je normaal gesproken best normaal bevallen hoor als het kan met je bouw etc...
Ik mag het niet door die totaal ruptuur, ze vertelden iets dat litteken weefsel anders scheurt dan gewoon weefsel ofzo....

Bij mij zagen ze direct dat het een totaal ruptuur was, de verloskundige die de bevalling heeft gedaan heeft de dienstdoende gyneacoloog erbij geroepen die heeft mij nog tig verdovingsspuiten daaronder gegeven om alles goed te bekijken...(thank god dat je dan zo afgeleid bent door je baby, want ze zitten er bijna met de neus in hahaha)zij zei toen, dit ga ik hier niet hechten dit moet op de ok heel netjes gedaan worden.
Dus hup naar de ok, omdat ze daar netjes de tijd hebben genomen en de hechtingen zo super gezet zijn heb ik er geen sec last van gehad, ik heb de eerste uren steeds kraamverband uit de vriezer gehad tegen de zwelling en zelfs onze kraamhulp thuis had in haar loopbaan van 30 jaar nog nooit iemand gezien met zoveel hechtingen die nergens last van had.

Ik heb dus super veel geluk gehad...maar ja daaronder is het gewoon een slachtveld, alles voelde dikker aan vond ik, en later bij afvegen had ik het gevoel dat het "gat" giga groot was...maar t is allemaal goed gekomen...merk nu alleen met de laatste loodjes dat het daaronder wat opgezwollen aanvoelt.

Nou lekker verhaal weer....

@ sweetwicca:

hou vooral in je hoofd dat ieders verhaal z'n eigen is, en dat jij straks je eigen bevallingsverhaal hebt! Er zijn zoveel scenario's mogelijk, belangrijk is "go with the flow" en heb van te voren niet teveel specifieke verwachtingen en wensen.

Voor iedereen: heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes!

Hoi hoi

Ene kant laat ik alles op mij af komen hoor, we zien het wel
Andere kant is het nog zo eng, je weet zo weinig zeker en er kan zoveel gebeuren

Op zicht ben ik er heel rustig onder hoor, ik zie tegen die tijd wel of ik een gillende keukenmeid ben of een relaxte bob marley zeg maar

Als ik dan lees van Randy dat zij zo erg aan toe was en alles is goed gekomen en toch is dit alweer haar 3e zwangerschap dan lees ik toch: hoe erg het ook is, het kan altijd goedkomen. en dat is prettig.

Maar Randy waar haal je die energie vandaan? ik lig meer te slapen dan dat ik wakker ben. Mijn geluk is dat we alles al klaar hebben onderhand, want ik zit zelfs op een krukje als ik de vaatwasser uit wil pakken hihihi en krukje gaat mee naar de wasmachine etc etc. Hopelijk heb je alles op tijd klaar. Benieuwd hoe het verder gaat

Terug
Bovenaan