34 weken

Pffff hallo allemaal
Ik ben 34 weken zwanger en sorry kan er niks aan doen maar ben we echt helemaal klaar mee en eerlijk heb al veel ananas gegeten maar helpt niet ik heb wel harde buiken maar die horen bij mij ik.krijg heen geplande keizersnede meer ze willen graag dat ik gewoon vaginaal ga bevallen .. ik vond allemaal spanned ik moet hoe dan ook in het ziekenhuis.. maar.ik hoop dat ze snel komt want ik trek dit niet meer ben elke dag zo moe en zere rug en harde buiken enz en en nou had ik vorge week ook nog corona lig elke nacht wakker van 3 tot 5 kan niet slapen door drukke baby in me buik en zere benen en bekken pfff

Hoe houden jullie het allemaal vol ?
 
Ik ben maandag 38 weken zwanger.
Ik heb op dit moment corona en ben ook al weken standaard om 5 uur smorgens wakker.
Ik denk dat ik wel een beetje kan begrijpen waar je mee zit. Maar 34 weken is wel vroeg hoor.
Kleintje is nog niet helemaal klaar ervoor.
Ik vind het zelf echt heerlijk om af en toe even onder de warme douche te gaan met een fijne douchegel en even proberen me alleen daarop te focussen.
Of even mijn beklach doen bij mijn man is ook zeer fijn.
Verder kun je proberen contact te maken met de baby en je te bedenken dat de zwangerschap maar een klein stukje is van je leven.
Je wilt de baby toch wel de beste basis mee geven.
Focus op het zonnetje die nu iedereens humeur een beetje omhoog zal helpen.
Het komt wel goed. Je bent al tegen het einde.
 
Wauw, probeer echt je mindset te veranderen joh. Ze is echt nog niet ‘af’ en hoort het liefst nog 6 weken veilig in jouw buik te zitten. Als ze nu geboren wordt loopt ze potentieel een gezondheidsrisico, dat gun je je kindje toch niet? Dus gooi die ananassen aan de kant en zet de tering naar de nering de komende weken. Pak je rust wanneer dat kan, probeer te ontspannen en probeer ook echt nog een beetje te genieten..
 
Ik ben 35 weken. Heb al een maand of drie last van voorweeen en harde buiken en deze zwangerschap ook erg veel bekkenpijn. Soms kan ik nauwelijks lopen. Het is pittig, want ik heb ook nog een dreumes van 22 maanden. En die slaapt tot 6 uur met vaak een of meerdere onderbrekingen. Zelf word ik elke anderhalf uur zo'n beetje wakker van omdraaien want dat doet pijn. Een keer plassen tussendoor. Overdag geen rust kunnen pakken. Dus ja herkenbaar dat het zwaar is. 
Maar mijn dochter kwam met 35 weken en dat was niet helemaal probleemloos hoor. Ze zijn dan echt nog niet helemaal af. Ik raad je dat niet aan. Helaas nog een maandje afwachten/afzien. Als je het snel zegt klinkt het niet zo lang ?
De meeste kindjes komen gewoon rond 40 weken en al die thuistips, daar is de werking nooit van bewezen. Als je nu al gaat zitten afwachten op weeen worden het lange weken. Probeer toch een beetje afleiding te zoeken. Al is het maar een serie binge watchen ofzo. 
 
Zoals de rest al zegt.. ik hoop echt niet dat je kindje nu al komt. Dat is veel te vroeg. Kindje is nog helemaal niet sterk, zal waarschijnlijk lang in het ziekenhuis liggen en veel opstart problemen hebben. Geloof me, dat wil je echt niet!!! Het is echt beter als een kindje pas met 38 weken of later komt.

Is het je 1e kindje? Dan heb je nog alle tijd om uit te rusten, probeer dit echt. Kun je nagaan hoe zwaar een zwangerschap is voor een 2e of 3e kindje. Nu kun je nog hele dagen chillen op de bank. Denk alsjeblieft niet dat het leven met een pasgeboren baby makkelijker is dan je zwangerschap, want dat is absoluut niet zo. Het wordt nog 100x pittiger zodra de baby er is, dus 'geniet' echt nog van je zwangerschap, ook al is het soms mega zwaar. Ik ben nu 24 weken zwanger van een 3e kindje (m'n andere kinderen zijn 4 en 2, dus 1 seconde rust overdag zit er nooit in)

Een geplande keizersnede is ook echt geen pretje hoor, logisch dat ze dat niet zomaar doen. Met een 1e bevalling sowieso niet, waarom zouden ze dat 'zomaar' doen zonder dat je het zelf geprobeerd hebt? Mijn 2e kindje werd een geplande keizersnede ivm stuitligging en het herstel was heeeeel zwaar, dus ik raad het je echt niet aan. Een vaginale bevalling is vaak veel fijner en daar herstel je veel sneller van.

Hoe dan ook, probeer echt je mindset te veranderen deze laatste weken want zo 'relaxed' als je het nu hebt, wordt het echt niet meer straks met een pasgeboren baby en een lijf wat pas echt pijn doen van de bevalling. En ga er maar gewoon vanuit dat die baby tot 40 weken blijft zitten, want dat doen de meeste baby's gewoon en dat is ook heel normaal en gezond.
 
Hou allemaal
Dat ze niet af is snapnik ik heb zelf al dochter van 8 die met 33 weken geboren is spoed.keisersnee toen


Ik ben idd denk gewoon zo moe dat.maakt lastig :) ik vind gewoon heel spannend wat er allemaal gaat komen kwa bevalling.ook nieuwe voor me .. het wachten duurt welmlang maar.komy idd alles doet.ooknpijn...
 
Terug
Bovenaan