35,5 weken zwanger van de eerste en ik ben ineens een stress-kip met onzekerheden

A

Anoniem

Guest
Ik word moe van mezelf ...  zo druk maak ik me en ja om wat?

Wel Manlief is druk aan het klussen in ons huis dus ik zie overal rommel. Bij het minst geringste is me alles teveel. Dingen staan niet op zijn plek (logisch met het renoveren van het huis). Natuurlijk leg ik hem dat wel uit en begrijpt hij het. Maar ik zie ook hoe hard hij zijn best doet voor ons als gezinnetje. Als het kind eris kan je niet gaan boren en zo.

Druk maak ik me ook met vragen als; "kan ik het straks wel"? Ons eerste kindje, een meisje > doe ik het allemaal wel goed wat betreft de opvoeding. Ondanks ik verstandelijk weet; "niemand is een perfecte ouder en je doet je best"?

Heb ik nog wel tijd voor mezelf straks, is er tijd voor het huishouden ... ??

Ik heb het ook moeilijk met het idee dat wij bijna geen familie hebben. Ook niet van mijn vriend zijn kant. Een schoonzus en mijn vader ... Hoewel ik niet zit te wachten op een kamer vol kraambezoek, steekt me dit nog steeds als anderen vertellen over familie bezoek terwijl dat ook geen rozengeur en manenschijn hoeft te zijn.

Kortom ... ik heb zo mijn onzekerheden en veel voelt vaak zo dubbel, net die laatste weekjes waar ik eigenlijk RUST zou moeten hebben en moeten uitkijken naar ons kindje.

Ik zou veel meer moeten loslaten en makkelijker moeten denken wat ik ook eigenlijk tot voor kort deed. Maar nu die laatste weekjes lijkt het wel of ik examen moet afleggen of zo .

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes Esther

Heeeee Esther!

Haha hoe herkenbaar....
Nou, d'r gebeurt ook zoveel met je. Logisch dat je zo met gevoelens bezig bent en onzekerheden hebt. Laat t lekker op je afkomen..
Tuurlijk ga je 'fouten' maken als ouder, maar vast geen ernstige.(onze blunders lachen we nu  om...)  En t huishouden? zo perfect als t was zal t nooit meer zijn, SO????
Tijd voor jezelf? Heb je echt wel (weer) met 1 kleintje, met 2 wordt dat veel  minder en met 3, daar kom ik over een tijdje achter...ik denk dat 2 of 3 niet veel verschil maakt.
Familie... gelukkig komen m'n ouders en zusje met man en baby bijna. Deze keer zijn ze er als beebje wordt geboren!!! M'n ouders kwamen de vorige keren 1 tot 3 dagen 'te laat'.   M'n schoonfamilie kan me gestolen worden... M'n vrienden zijn me lief....
Kan me voorstellen dat je kriegel wordt v d renovatie in je huis. M'n man doet in de schaarse vrije tijd die hij heeft de tuinrenovatie.... Wat een zooi is t nu.... Ik laat er de kids liever (nog) niet spelen, cement, zand etc. etc. die troep nemen ze dan lekker mee naar binnen... Anyway....
Groetjes,Priscilla 35w2d

Hoi Esther,

Herkenbaar hoor, en wij zitten niet eens midden in een renovatie.........
Ik heb gewoon ook graag alles onder controle, en die controle ben je zometeen gedeeltelijk kwijt...............is voor mij ook lastig..........
Ik denk dat het allemaal goed gaat komen, en gelukkig is mijn mannetje (net zo'n lieverd als die van jou) heel goed in het geruststellen van mij. En neemt dingen iets minder nauw.........en dat is ook prima.
Een huis waar een stofje meer ligt, of de keuken misschien niet zo heel schoon is, zegt niets over de liefde die jij je kindje geeft...............
Dat probeer ik mezelf ook voor te houden,

Succes met de laatste loodjes, en bedenk maar dat duizenden vrouwen het ook redden, waarom jij dan niet................

Kus Rimke
38+3 weken

Hoi Esther,
Bij mij begint het nu ook te kriebelen hoor, kan ik het wel allemaal straks, hoe zal ons leventje eruit zien na de geboorte, etc etc.
Wij zitten nu even in een "moeilijke" situatie, we zijn bezig met het openen van ons eigen bedrijfje, maar dat gaat allemaal niet zo vlot hier (ik woon in Portugal), we hadden gedacht dat we in Mei wel open zouden zijn, maar nu zijn we nog niet open, dus die stress komt er ook nog bij, zijn we wel open voor de geboorte, verdienen we straks wel genoeg,  ik word af en toe gek! En maar zeuren tegen mijn vriend, arme jongen.....
Mijn schoon familie woont hier nogal ver vandaan, maar mijn moeder komt zodra de baby geboren is. Hier dus ook niet veel bezoek, maar eigenlijk vind ik dat wel lekker zo, laat mij eerst maar de baby ontdekken zonder mensen om me heen........
Nou, nog een paar weekjes, het zal allemaal vast wel goed komen!
Geniet er nog even van, ik weet zeker dat we het straks prima gaan doen!!
Groetjes,
Astrid (34wkn3dgn)

Hallo Esther,

Ik kan je maar 1 advies geven: adem in......adem uit.
Zelf ben ik nu 32 weken zwanger van de 4e en ik heb voor de 4e maal last waar jij last van hebt. Dit hoort er echt bij. Wij zijn nu bijna klaar met onze interne verhuizing van de kinderen, maar ohohoh wat heb ik me lopen ergeren. Op laatst kon ik mijn kont niet meer keren en omdat ik erg veel last van mijn rug heb en veel harde buiken moet ik me koest houden. Maar goed, we zijn bijna klaar.
Ook ben ik de laatste tijd emotioneler, droom heel intens en denk veel na over wat er allemaal wel niet kan gebeuren.
De vraag of je het allemaal we goed zult doen houdt je alleen maar scherp. En fouten maak je om van te leren. Probeer voor ogen te houden dat dit echt tijdelijk is en geef je hormonen maar lekker de schuld.

Suus

Hoi hoi meid,

ik denk dat iedereen die tege het einde zwanger is, dit herkent.
Ik ben nu een goei 10 weken zwanger van mijn tweede, maar ik herken het van bij mijn dochtertje.

Dat hoort erbij meid!! GENIET er gewoon ten volle van.
Geniet gewoon nog van de rust!!! Probeer het echt, want als je kindje er is, is het gedaan met de rust !!!   Dat heb ik vaak gedacht achteraf!!!

Liefs,
van ons...

Hoi hoi,

Het hoort er een beetje bij dat je jezelf nu druk gaat maken over van alles. Meestal kom je na de geboorte vanzelf in een bepaald ritme wat je aanhoudt. Ik had het bij de eerste ook en het ging eigenlijk vanzelf.

Heel veel succes met de laatste loodjes. En als je behoefte of zin hebt in contact met een mama met een kindje van dezelfde leeftijd; ik woon vlakbij .

Groetjes,
Nelly mv Dean en 32w5d

Wat een lieve reacties van jullie allemaal  Dit geeft echt weer vertrouwen.

Rimke: gelukkig is mijn vriend de rustheid zelve en prijst me zoals ik het doe. Ja die controle ... het is een goede oefening voor me om die los te laten en straks is het niet anders ... Jij ook succes met de laatste loodjes  ...

Astrid: kan me jullie lastige situatie helemaal voorstellen. Het komt vast he-le-maal goed en ja, je hebt alle tijd om je babytje te ontdekken met weinig bezoek. Als gezinnetje moet je allemaal aan elkaar wennen en de nieuwe situatie. Hoop dat je bedrijfje gauw open gaat. Suc6 met de laatste loodjes.

Suus; hahaha, fijn dat het tijdelijk is en "die rot hormonen". Och ja, dat dromen!!

Inderdaad Febeke; ik ben me heeeeel bewust van de vrijheid en rust die ik nu heb!

mama van dean; kan de zeeuwse topic niet meer vinden ... zou t leuk vinden met je te mailen ... in2kane@hotmail.com

Sterkte allemaal  de laatste weken liefs Esther

Terug
Bovenaan