35+ klussers: wie gaat er ook voor...

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Vorige week heb ik mijn 38e verjaardag  gevierd  en na lang aarzelen nu toch besloten weer een poging te wagen zwanger te worden. Ongeveer 2,5 jaar geleden na 1 maand proberen  zwanger, hetgeen helaas resulteerde in een miskraam na 10 weken. Ik was het vertrouwen in mijn lijf toen wel even kwijt... Bovendien is ons leven behoorlijk gevuld met beiden een eigen zaak en een druk sociaal leven. 't Was gewoon de tijd niet.

Omdat manlief (41) en ik beiden dezelfde erfelijke ziekte in de familie hebben, is de keuze voor een kind in ons geval iets minder vanzelfsprekend. Na lang wikken en wegen durven wij dit avontuur nu toch aan en duimen op een positieve test qua zwangerschap en een negatieve qua erfelijkheid. Ik wil graag ervaringen  uitwisselen met andere 'oudere'  hopelijk aanstaande moeders.

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Groetjes,

Madeleine

Madeleine,

ik wens je heel veel succes met zwanger worden en ik hoop dat je binnen het jaar een gezond babietje in je armen houdt.

Miep

Hoi Miep,

Ben je 34? Was ik even benieuwd naar... Natuurlijk even goed van harte welkom!!

Dank voor je lieve wens! Ik neem aan dat je zelf ook graag (weer?) zwanger wil worden? Misschien dat je nog wat uitgebreider kunt reageren.

Vandaag trouwens contact gehad met UMC: ze willen me toch wel graag zien binnenkort, al is het (volgens mij dan) maar om voorbereidingen te kunnen treffen voor prenataal testen. 't Blijft dus hoe dan ook spannend...

Groetjes,

Madeleine

Hoi Madeleine,

Ik ben 36 jaar en al mama van een 2,5 jaar oude dochter en nu sinds 3 weken weer gestopt met de pil.
Ik snap dat het voor jullie een vrij moeilijke beslissing was om te nemen.
Ik zit nu ook in een andere situatie dan voorheen, want de vader van mijn dochter en ik zijn uit elkaar. Vrij snel daarna ontmoette ik mijn huidige vriend en hij heeft nog geen kinderen, nu gaan we er samen voor om een kindje te krijgen. Weer spannend hoor!
Wel fijn dat jij toen zo snel zwanger was, bij mij duurde het toen al 9 maanden, dus ivm m'n leeftijd vrees ik dat het nu nog wat langer gaat duren. Maar goed, je weet maar nooit.
Ik hoop dat het bij jou ook snel lukt!
Groetjes,
Angel

Hoi Angel,

Leuk, al een dochter van 2,5 jaar, dus hopelijk wordt ze binnenkort grote zus! Wat misschien gek klinkt: je hebt nu een andere partner en misschien word je deze keer juist wel hartstikke snel zwanger. Ik heb het bij een vriendin van mij gezien: ze kreeg een andere partner, had op haar vorige zwangerschap bijna 3 jaar moeten wachten en was  met  haar nieuwe  partner patsboem zwanger!

Het zal voor een groot deel ook wel van het  toeval afhangen, maar ik ben wel van plan om het  lot een handje te helpen... haha.  Vrijdag word ik als het goed is voor het  laatst ongesteld en dan gaan we afwachten... Jij zit al een fase verder, dus ik  hoop voor je dat jullie snel in je missie slagen! Op 28 juni heb ik een afspraak met gyn in  UMC (over prenataal testen, we zijn nogal een speciaal geval blijkbaar). Maar dat is voor een goed doel denk ik maar...

Hopelijk zitten we allebei binnenkort op de andere site, namelijk die van de zwangeren!

Groetjes,

Madeleine

Hoi!

Ik ben dan nog niet boven de 30, maar wil jullie veel plezier en succes wensen! Hoop voor jullie dat jullie snel zwanger zijn!

Imme xx

Imme,
Bedankt, jij ook veel succes, hopelijk wordt jij ook snel zwanger, ik ga voor je duimen!

Madeleine,
Ja, het zou zomaar kunnen dat het met m'n huidige vriend sneller gaat. Leuk verhaal over je vriendin. Ik ben wel erg benieuwd. Volgende week wordt ik waarschijnlijk ongesteld en die week daarna  gaan we op vakantie en zitten we in de vruchtbare periode, als de pil tenminste al uit m'n systeem is.  Dus dat wordt gezellig op vakantie..ha,ha!
Ik hoop dat jullie ook snel zwanger worden, succes en veel plezier.

Spannend dat jullie die prenatale testen gaan doen. Waarom gaan ze dat doen?

Groetjes,
Angel

Nou, dat post wel handig zo!!

Imme, bedankt voor je 'hart onder de riem' en dat je zelf ook maar snel 'aan de beurt' mag zijn en moeder wordt van een gezonde baby!

Angel, als het goed is, word ik  vrijdag of zaterdag  ongesteld en dan is het afwachten... Heb een tijdje Nuvaring gebruikt (alternatief voor de pil), bevat ook hormonen en ik weet niet hoe snel die weg zijn,.. Wat die testen betreft: mijn  man en ik zijn beiden drager voor dezelfde erfelijke ziekte, namelijk cystic fibrosis (= taaislijmziekte). Mijn zusje is hieraan overleden op zeer jonge leeftijd. We zijn zelf dus niet ziek, maar kunnen samen deze afschuwelijke ziekte wel overdragen... Die kans is iedere zwangerschap 25%. Dat is de reden dat wij laten testen en ook een van de redenen  waarom ik al zo 'oud' ben... althans voor een eerste kind.  Het gekke is dat mijn  man en ik er steeds op andere tijdstippen wel of niet aan toe waren, waarbij ik de grootste twijfelaar ben geweest.  Ons leven is ook  zonder kinderen  heel erg prima, maar het begint nu toch wel te kriebelen.  Ik vond zwanger zijn trouwens geweldig toen: heb me echt  zelden zo goed, bijzonder en speciaal gevoeld. Maar goed dat  kan deze keer helemaal anders zijn. Ik hoop dat als het zover is, ik  net zo positief kan zijn als de vorige keer en dat het deze keer wel goed afloopt... Duim je voor me, doe ik het ook voor jou!  Waar gaan jullie naar toe op vakantie??  Veel plezier alvast gewenst en laten we elkaar op de hoogte houden hoe 't gaat.  

Groetjes,  Madeleine

Terug
Bovenaan