35 weken en lichamelijk op

Hi!

Ik ben nu 35 weken zwanger en ik begin aardig op te raken. Ze is al volledig ingedaald maar zit alsnog met der billen tegen mijn ribben, de ruimte is gewoon op. De gynaecoloog zei ook dat ik nogal strakke buikspieren heb en heb daarom ook het idee alsof er erg weinig ruimte is aangezien mn buik niet echt verder naar voor groeit. Ondertussen zit ze voor mijn gevoel klem en wordt alles verdukt, mn borstkas is beurs en staat continu onder spanning en mn bekken zijn zo pijnlijk dat het voelt alsof ze er elke moment uit komt zetten. Ik begin me echt een beetje af te vragen hoe ik dit nog 5 weken vol moet houden? Word het beter? Want voor mijn gevoel is het nu gwn een beetje op en is het zelfs oncomfortabel voor haar aangezien ik gewoon voel hoe knel ze zit. Hebben meer vrouwen dit ervaren? Het liefst wil ik natuurlijk dat ze zolang mogelijk blijft zitten maar begin me af te vragen of 37 weken überhaupt lichamelijk haalbaar is…

Beste,
Zo krap was het bij mij niet, maar het is heel normaal dat je aan hetveind het zat bentven niet meer kunt. Vandaar ook je zwangerschapsverlof. Maak het voor jezelf zo comfortabel mogelijk en doe zo min mogelijk. Echt waar, er komtn.een eind aan. En als je meeisje zo klem zit als jijnzegt, dan zal ze waarschijnlijk wel voor de 40 weken komen, dat doen tweelingen namelijk ook. Het kind bepaaldcen begint de bevallingdagals zever klaar mee zijn om in de buik te zitten, op het moment dat er niks meer te halen valt voor ze ;)
Sterkte en hou nog even vol!

Als je last hebt van je bekken is fysiotherapie belangrijk.
Dat met die ribben herken ik. Kontje zat tussen mijn ribben en mijn huid. Voelt niet fijn.
Ik had ook al van vrij vroeg in mijn zwangerschap het gevoel dat mijn buik te klein was. Verloskundige negeerde dat nogal.
Dat over die spieren verklaart wel wat.
Bleek uiteindelijk een wat kleinere baby te hebben, ook al wist ik zeker dat er een reus in mijn buik zat.

Dankje voor je reactie! Daar zit zeker wat in, heb ook echt het gevoel dat het een beetje aan het rommelen is... Zo benieuwd maar het zegt allemaal niet zoveel helaas!

Met hoeveel weken ben jij bevallen Essil? Ik zie mijn verloskundige volgende week pas dan zal ik het even overleggen. Soms is het zo lastig als de verloskundige niks voor je doet of kan doen. Pfffff

Ik herken wel t gevoel dat je er klaar mee bent, dat hoort er ook wel bij. Ook de pijn in bekken etc. Het te strakke buik gevoel niet zo zeer maar zoals eerder gezegd ben ik ervan overtuigd dat als ze er last van heeft dat ze vanzelf haar entree maakt. 
Ik weet nog goed dat ik bij de eerste ook echt zn voeten onder mn ribben uit zat te duwen.. dat was rond 35w net voor mn verlof. Ik kon echt letterlijk die voetjes en benen aan de kant duwen.. enorm storend. Maar achteraf mis ik het. 

Terug
Bovenaan