Die van mij lag ook in stuit en de versiepoging is ook bij mij niet gelukt. Ik ben echter overgestapt naar een ander ziekenhuis waar ik toch vaginaal mocht proberen te bevallen, onder begeleiding van een gynaecoloog die hier wel meer ervaring mee had (wel tot 41 weken, dan zou het alsnog een geplande keizersnede worden, maar gelukkig braken de vliezen met 40+3). Dat ging helaas niet zo soepel als gehoopt (en wel noodzakelijk is voor een stuitbevalling), dus het is alsnog een keizersnede geworden met 40+4, maar ik kijk heel positief terug op de bevalling, ben heel blij dat mijn zoontje toch zelf heeft mogen aangeven wanneer hij er klaar voor was om geboren te worden en dat we samen toch eerst een hele bevalling meegemaakt hebben als overgang tussen de zwangerschap en het hebben van een kindje. Bij een volgend kindje zou ik wel graag weer vaginaal proberen al kijk ik nu veel minder negatief naar een evt keizersnede als dat weer nodig mocht zijn, maar mijn droom van thuisbevallen is wel voorgoed van de baan. Ook als je kindje dus in stuit blijft liggen heb je misschien toch nog keuze (al ligt dat wel een beetje aan hoeveel ziekenhuizen er bij jou in de buurt op bereisbare afstand zijn natuurlijk en hoeveel ervaren mensen ze in huis hebben).
Overigens bij een vriendin van mij is de versiepoging bij haar eerste kindje wel gelukt.