35 weken zwanger. Geen pijn in borsten geen melk verlies

<p>ik ben even benieuwd of meer meiden dit hebben. </p><p>Ik ben nu 35 weken zwanger. Heb geen pijnlijke borsten en ook nog geen lekkende borsten. Betekend dit dat borstvoeding straks lastig wordt? </p>

Ik ben morgen 29 weken zwanger en mijn borsten zijn ook nog niets gegroeid, ze doen ook geen pijn. Ik had wel bij mijn vorige bevalling, dat de productie toen ook pas echt op gang kwam. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, dat komt vast goed.

Ik had ook helemaal niks en dacht ook dat borstvoeding daarom bij mij niet zou lukken, maar toen me kleine geboren werd dronk ze gelijk uit de borst en ik heb er nooit problemen mee gehad en ze doet het er tot op de dag van vandaag nog heel goed op. 
Ze is nu 4,5 maand. Dus bij mij zei het niks, dus niet te druk maken ☺️

Geen zorgen maken.
Ik had hier ook geen last van. De dag dat mijn zoontje geboren is is dit opgang gekomen. Tegen de avond waren ze ineens 2 cup maten groter dat mijn moeder 's anderendaags nog nieuwe bh's is moeten gaan kopen ?

Het is niet zo dat je borsten in de weken voor de bevalling vollopen met melk als een soort reservoir/voorraad. Deze komt pas echt na de geboorte en bij stimulatie op gang. De eerste vette melk is in het begin echt 3 druppels! (colostrum) Dat kon ik zien doordat ik gekolfd heb. Mijn borsten waren ook niet veel gegroeid, maar dat veranderde toen de productie op gang kwam. Ik heb een bescheiden cup maar na 3 dagen kreeg ik stuwing, echt niet normaal.. cup H ofzo? Dat nam wel weer af, en ten tijde van de bv tijdelijk een grotere maat, maar in principe maakt de cupgrootte voor de bevalling (en ook daarna) niets uit voor de hoeveelheid melk. Na het stoppen met de bv ging ik weer terug naar mijn oude cup.

Terug
Bovenaan