35 wk zwanger en last van mijn pols

Hallo,

Ik ben 35 weken zwanger en heb sinds een aantal dagen flink last van mijn pols.
Volgens mij heb ik ooit gelezen dat dit met het vast houden van vocht te maken heeft maar ik weet het niet zeker. Vocht vast houden is absoluut aan de orde. Mijn voeten zijn net varkenspootjes...haha

Herkent iemand deze pijn ?

Gr
Meipke

herkenbaar hoor! En inderdaad door vocht. Als je googled op carpaal tunnel syndroom en zwangerschap, kom je er meer over te weten!
Ik kreeg de tip om zeker 's nachts skeelerhandschoenen aan te doen. Maar heb ook weleens tip gehad om een lepel met bolle kant in je hand vast te maken, zodat je pols rechtblijft. Dat laatste heb ik wel gedaan en heeft mij goed geholpen! (had er vooral aantal jaren terug last van toen ik niet zwanger was)
Sterkte ermee, groeten Mira

Hallo!

Ja helemaal herkenbaar. In mijn eerste zwangerschap werd ik op het laatst net een michelinmannetje van het vocht. Flink last van mn polsen en ook mn vingers deden             's ochtends zeer, kon ze niet helemaal recht krijgen. Pas na een tijdje bewegen lukte mij dat. Werd mij ook verteld dat het carpaal tunnel syndroom was. Goed vooruitzicht: één dag na de bevalling was ik er al vanaf! Sterkte ermee,

heyhey

ik had hier ook last van in mijn eerste zwangerschap
carpaal tunnel syndroom.
uit mn hoofd heeft 1 op de 5 vrouwen hier last van.
en de zwangerschap verhoogt de kans op dit syndroom.
ik heb in t ziekenhuis mn polsen doorlaten meten, bij mij was het zo erg dat ik eigenlijk geopereerd moest worden.
ik zei toen dat ik dit niet wilde omdat ik zwanger was en een narcose moest krijgen. dit wilde ik niet voor mn kindje.
we spraken af dat ik polsverstevigers moest halen, en als het na mn zwangerschap nog zo erg zou zijn, ik dan geopereerd zou worden.\
nu is het zo goed als weg!

mijn advies is dus: ga even naar het ziekenhuis, laat je polsen doormeten en kijk wat ze bij jou kunnen doen.
die polssteunen hebben mij heel erg goed geholpen.
oh ja, en even geen zware dingen meer tillen!

succes ermee

groetjes, do
mama van nathalia 10 maanden
6 wkn zwanger van de 2e spruit

Terug
Bovenaan