36 wkn en nog niet ingedaald!!?? Wie ervaring?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb even een klein vraagje. Ik ben momenteel 36 wkn zwanger ( 12 feb uitgerekend)Gister ben ik bij de verloskundige geweest, die constateerde dat onze uk nog niet is ingedaald.
Nu wil ze voor de zekerheid dat ik een echo laat maken in het ziekenhuis om de oorzaak te vinden....

Hebben jullie daar ervaring in of enig idee wat de reden van nog niet indalen kan zijn?

Hoor het graag van jullie!!

Groetjes Limpiedimpie

uk nog niet is ingedaald....wat bedoeld ingedaalt???....ik ben niet goed in niederlandstaal....sorry...but in english....is the meening from the head fof the baby....is this not fixiert in the pelvis....shit hoe can i explane...lg britta

Hoi,
Ik kan je geruststellen, ik heb drie gezonde kinderen en ze zijn geen van drie ooit ingedaald totdat de eerste wee begon. Ik ben toen ik 36 weken zwanger was van de eerste ook naar de gyno gemoeten. Ze controleren even of er geen reden is voor het niet indalen maar dat is bijna nooit zo. Ik moest wel bij alledrie als mijn vruchtwater zou breken meteen blijven liggen, maar dat was alleen bij de tweede het geval want bij de eerste en derde is het vruchtwater pas gebroken tijdens de bevalling.
Heel veel succes!
Mo

heyhey.

ik heb er geen ervaring mee, die van mij is wel ingedaald.
maar omdat ze bij mij pas laat ging indalen( voor mijn gevoel laat, want het was niet laat)
heb ik toch maar aan de vk gevraagd hoe het zat.
ze vertelde dat het zelfs tot het laatste moment kan indalen.
zoals hierboven al wordt geschreven.

ik zou me er niet te druk over maken, het komt wel goed!!!!

heel veel liefs, do
37 wkn+3 dgn

hoi hoi,

Ik hoor op dit forum niet meer thuis, maar wilde gewoon even meelezen.

Ik was ruim 36 weken en onze zoon lag nog steeds in een stuit. En hij was ook niet ingedaald. Mij werd verteld dat dat niet ingedaald zijn niet erg was. Dat kan tot het laatste moment nog.

Helaas wilde een draaipoging niet lukken en toen mijn vliezen braken, met 37 weken, had ik ook nog geen weeen. Het niet hebben van weeen en het feit dat onze zoon niet ingedaald was, heeft er wel voor gezorgd dat ik niet gewoon mocht bevallen (nou ja, gewoon, inzoverre een stuitbevalling gewoon had kunnen zijn).

Maak je niet te veel zorgen, je bent in vakkundige handen.

Gr. Tamara
mama van Cas
(16-04-07)

Mijn zoontje daalde pas in tijdens de ween en met 4/5 cm ontsluiting ging hij er ook weer uit Mocht hierdoor op het laatste moment dus niet meer door thuis bevallen want als dan de vliezen breken is de kans groot dat de navelstreng eerst gaat Maar je hebt ervaren mensen om je heen op dat moment   dus probeer je hier niet druk over te maken
mira mv marek

Hoi!

Nog niet druk om maken hoor! Ik ben vandaag exact 40 weken zwanger en bij mij is de kleine ook nog niet ingedaald in het bekken.
Het zou te maken kunnen hebben met de ligging van de placenta, als die heel laag ligt zou dit problemen kunnen geven met indalen. Bij mij ligt de placenta gelukkig hoog, en de reden dat het kindje nog niet is ingedaald is ws dat het kindje niet al te groot is en er nog voldoende vruchtwater aanwezig is. Er is dan nog niet echt noodzaak voor de kleine om in te gaan dalen.
Als op dit moment de vliezen zouden breken, moet ik wel zo snel mogelijk gaan liggen en de VK bellen, die dan nagaat of niet eerst de navelstreng of een armpje in het bekken zakt, want dit zal problemen opleveren bij de bevalling. Maar zoals anderen al hebben aangegeven, het indalen kan dus nog gewoon tijdens de bevalling plaatsvinden.
Succes met de laatste loodjes.
Liefs, Judith

Hallo,

Ik sluit me aan bij de eerdere reacties.
Ook onze 2 kinderen zijn tot op het moment van de bevalling niet ingedaald.
Ook 2x een echo gehad om mogelijke problemen (bijv. voorliggende placenta) uit te sluiten maar beide keren niets afwijkends gezien.
Pas tegen het einde van de bevalling bij een centimeter of 7/8 ontsluiting braken de vliezen, daalden ze goed in en kreeg ik vrijwel direct daarna volledige ontsluiting en persdrang.
Ben nu zwanger van de derde en ga er al min of meer vanuit dat dit bij nummer drie ook wel het geval zal zijn. Al weet ik helemaal niet of je dit zo kunt veronderstellen.
Maar kortom, maak je geen zorgen, 36 weken is nog erg vroeg en er kan nog een hoop gebeuren.
En daarbij, het heeft mijn bevalling niet lastiger gemaakt, beide keren verliep het zeer voorspoedig.
Succes met de laatste loodjes!

liefs, vis79

Terug
Bovenaan