36 wkn zwanger en menstruatie pijn, wat betekend dit?

Hallo,
Ik ben nu 36 wkn zwanger en heb sinds gisteravond menstruatiepijn onder in mn buik. Wie weet of dit wat betekend? Is het allemaal week aan t worden miss? Of miss toch stiekum een begin...?
Wie kent dit en is miss daarna vrij snel begonnen met de bevalling?
Ook heb ik veel harde buiken maar niet regelmatig.
Hoop dat ik snel mag beginnen, ik ben t zoooo zat en snak echt naar mn meisie!!

Gr. Ing.

Hoi Ing.

Kan begrijpen dat je naar je meisje snakt maar niet dat je graag wilt dat ze nu al komt. Ik ben bij onze oudste ook bevallen met de 36 weken en dat heb ik echt niet als leuk ervaren. Je mag niet thuis bevallen (wat ik graag wilde) en hij heeft door die vroeggeboorte toch een moeizamere start gehad. Dus laat dat meisje van je nog maar even lekker zitten, dat is echt beter voor haar.
Wat betreft je vraag of de menstruatieachtige pijn, dat wilde ik morgen aan mijn vk vragen omdat ik dat gisteren dus ook heb gehad. Ik hoop dat het maar oefenweeën zijn en dat het niet het begin is van de bevalling. Toch wel een beetje te vroeg.

Groetjes van Corina
33+6wkn zwanger van de 2e

Hoi Corina,
Heel erg bedankt voor je snelle reactie! Ja, 36 wkn is nog vroeg ik weet t... We hebben wel groeiecho's en we weten dat ze nu ong. kleine 6 pond is, tja...
Tuurlijk wil ik t beste voor mn kindje maar ik zit zoveel te huilen vd éllende', veel pijn overal, weinig slaap, ik ben gewoon op en bang dat ik straks te weinig puf heb voor n bevalling, snap je?
Fijn dat jij t morgen gaat vragen aan je vk. Als je eraan denkt wil je dan het antw nog even hier plaatsten????? Ik hoef namelijk pas over anderhalf week naar de vk.
Dank jewel hoor!

Gr. Ing

Hoi Ing

Ik heb dit ook al een poosje, ik ben nu bijna 35wk maar mijn verloskundige zegt dat dit te maken heeft met het indalen van de baby en nog niet zoveel zegt.
Ook ik verlang naar het einde maar moeten nog even doorzetten.Slapen is s,nachts niet veel meer voor mij weggelegt en deze maakt het mij toch echt wel wat lastiger dan de eerste.
Zolang je harde buiken niet regelmatig komen kun je weinig doen,maar als je het niet vertrouwd zal ik je eigen verlos of gyn even bellen.
Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Anita

Hoi Ing.,

Tuurlijk begrijp ik wel dat je het zat wordt. Dat heb ik nu ook zo af en toe al wel. En toen bij onze oudste zei ik een paar dagen voor de bevalling (die was met 36+2) dat het van mij wel mocht komen. Maar nu ik meegemaakt heb wat het is om zo vroeg te bevallen dan hoor je mij dat niet meer zeggen. Hij was maar 5 pond en nog erg zwak. Dan is het voor het kindje echt beter als het nog even blijft zitten. Dat neemt niet weg dat ik je niet begrijp hoor, begrijp mij niet verkeerd. De laatste loodjes zijn het zwaarst en dat ga je nu echt merken. Bij mij zitten de tranen heel de zwangerschap al erg hoog dus ook dàt herken ik maar al te goed.
Ik zal je laten weten wat mijn vk er over zei, maar ik denk ook dat het met indalen of voorweeën oid te maken heeft zoals anita ook aangeeft.
Nou meid, nog even de tanden op elkaar. Over 2 weken mag je meisje komen :).

Groetjes Corina

Hallo ing.

Bij mij waren het indalingsweeen, ik kreeg ze ook met 36 weken,ik ben nu 37 weken en de kleine is volledig ingedaald.
Ik snap heel goed dat je wil dat je kleine meisje al komt, ik weet dat het zwaar is de laatste weken, ik ben ook erg emotioneel en slapeloze nachten.
We moeten er wat voor over hebben he;)
maar je krijgt er iets super moois voor terug.

succes de laatste weken!!

Hi,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik eigenlijk heel de zwangerschap door van die menstruatiepijnen gehad. Niet continu (gelukkig niet), maar zo af en toe. Eerlijk gezegd heb ik altijd gedacht dat het gewoon de baarmoeder was die in beweging was. Ook op het einde. Bij mij geen oefenweeen, geen indaling... ik was 37+4 toen de vliezen braken, maar nooit een wee gevoeld. Omdat de kleine niet ingedaald was en in een stuit lag, kreeg ik een keizersnede.

Eerlijk gezegd: ik snap niet dat sommigen echt zo snakken naar de bevalling. Ik was net aan het genieten van mijn verlof. Had alles op orde, had ook verwacht tegen de 40 te gaan lopen, dus ik had me met een stapel boeken in de tuin geïnstalleerd. Het was voorjaar en het voelde als zomer. En dat terwijl ik ook geen gemakkelijke zwangerschap heb gehad. Bij de vorige moest ik vanaf week 8 halve dagen gaan werken, traplopen ging op een gegeven moment bijna niet meer dus hebben we het halve huis tijdelijk verbouwd. Toch was ik er niet mee bezig, maar kwam de kleine wel heel vroeg. Overigens was wel alles oké, ondanks zijn "maar" 2800 gram.

Gr. Tamara.

Hoi Tamara,

Er zijn zwangere vrouwen die het heel zwaar hebben en die snakken naar de bevalling. Bij mijn eerste had ik zware bi, ik kon helemaal niks meer en had continu pijn.
Kun je je dan voorstellen dat je van de zwangerschap af wilt?
Bij mij zouden ze gaan inleiden met 38 weken maar mijn dochter kwam precies met 37 weken zelf. Zij woog ook maag 2900 gram, maar deed het gelukkig ook goed.

Mijn vorige zwangerschap ging probleemloos, heb ik ook goed volgehouden tot 40 weken, toen ben ik uitgegleden en heb mn bekken vernaggelt. Toen was ik het ook wel zat. De kleine werd 8 dagen te laat geboren.

Met deze zwangerschap heb ik het ook heel zwaar. Ik ben nu dan ook aan het aftellen. Ik ga er vanuit dat ik tot 40 weken moet, maar omdat ik een erg groot kindje verwacht, hoop ik dat hij stiekum iets eerder komt.

Wees maar erg gelukkig met jou fijne zwangerschap. Het lijkt me heel fijn om er van te kunnen genieten.
Hoever ben je nu?

Liefs, Risje 37 wkn

Terug
Bovenaan