37+ en nog niet ingedaald

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben vandaag 37+5 weken zwanger van ons eerste kindje en onze kleine is nog niet ingedaald. Helaas toch wat teleurstellend, ook al weet ik dat dit nog tot de bevalling kan duren. Ik heb ook niet het idee dat ze snel van plan is om in te dalen. Ik weet niet of het zin heeft, maar ik probeer veel te wandelen en ik zit regelmatig op mijn fitnessbal.</p><p>Zijn er meer (aanstaande) mama's bij wie het indalen lang duurde? Ik ben nu een beetje bang dat ze met 42 weken nog niet is ingedaald en dat ik in het ziekenhuis ingeleid moet worden. Ideaalplaatje zou toch wel een thuisbevalling zijn, ook al weet ik dat ik dit los moet laten als de veiligheid van mij of ons kleintje in gevaar komt.</p><p>Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Ik weet dat mijn kleintje/lichaam/zwangerschap anders is dan die van iedereen, maar hé... Een vrouw mag soms wat onzeker zijn, toch? ;) Alvast bedankt!</p>

Mijn dochter was voor de bevalling ook niet ingedaald. Elke week werd dit gecontroleerd maar bleef boven het bekken liggen. Ben voor de zekerheid door de gynaecoloog gecontroleerd of er niks in de weg zat. Dit was gelukkig niet zo. Met 39+4 ben ik bevallen thuis, moest wel nog eventjes op mijn linkerzij liggen voordat ik mocht persen omdat ze nog iets te hoog zat maar door het breken van de vliezen en de weeën is ze ingedaald.
Maak je vooral niet te druk en ga niks forceren probeer ook te ontspannen dit is ook belangrijk. Komt vanzelf goed.

Mijn dochter was voor de bevalling ook niet ingedaald. Elke week werd dit gecontroleerd maar bleef boven het bekken liggen. Ben voor de zekerheid door de gynaecoloog gecontroleerd of er niks in de weg zat. Dit was gelukkig niet zo. Met 39+4 ben ik bevallen thuis, moest wel nog eventjes op mijn linkerzij liggen voordat ik mocht persen omdat ze nog iets te hoog zat maar door het breken van de vliezen en de weeën is ze ingedaald.
Maak je vooral niet te druk en ga niks forceren probeer ook te ontspannen dit is ook belangrijk. Komt vanzelf goed.

Hoi,
Hier hetzelfde verhaal. Vandaag controle gehad 37+2 en ons kindje is ook nog niet ingedaald. 
Ik maak me er niet zo druk om. Kan nog gebeuren en je kan er toch niet echt iets aan doen. 
Rustig afwachten!

Hier ook hetzelfde, niet volledig ingedaald.
Afspraak gehad bij de gyn om na te gaan of er wat 'mis' was maar dat was gelukkig niet zo.
Ze was ver genoeg ingedaald zodat ik niet in gangpad 5 moest gaan liggen gelukkig.

Ik heb bij de 10 cm daarom eerst een uur moeten voorpersen om haar naar beneden te krijgen. Daarna duurde het 30 minuten voor ze er was.

Rustig afwachten, de kleine meid doet wat ze moet doen :)
Ook had ik alle verwachtingen van een bevalling los gelaten want het loopt altijd anders dan hoe je hoopt.
Als je dit kunt aanpassen dan scheelt het al een hoop voor jezelf :)

Hi, mijn dochter is pas ingedaald vlak voor de bevalling (als in, ik kreeg regelmatige weeën, bleken indalingsweeen, die gingen gelijk over in ontsluitingsweeen). Mijn dochter lag anderhalve week voor de bevalling nog dwars. Was ook wel spannend.. Maar ik ben uiteindelijk thuis in bad bevallen. Enige wat belangrijk is, is dat je gelijk plat gaat als je vliezen breken als je kindje dan nog steeds niet is ingedaald. Anders kan de navelstreng eerst komen en dan krijgt je kindje geen zuurstof meer. Maar dat zal je VK ook wel hebben gezegd.. 
Ik ben met 40.6 bevallen. Inmiddels zwanger van de tweede, ben benieuwd of dit ook een dwarsligger wordt ? 
Veel succes met je bevalling!!

Bij mijn eerste had ik rond 38 wk nog een controle. Toen was ze nog niet ingedaald. Met 38.4 zijn mijn vliezen gebroken en met 38.5 is ze geboren. Mijn bevalling begon met breken van de vliezen, dus gelijk verloskundige gebeld en op bed gaan liggen. Verloskundige heeft toen gecheckt en toen was ze wel ingedaald en mog ik ook weer rondlopen.

Thanks voor de reacties. Het blijft een kwestie van afwachten. En hopen dat ze snel indaalt. In ieder geval weer een beetje hoop dat het toch nog gewoon kan gebeuren de komende week/weken

Terug
Bovenaan