37 weken kleine buik

Hi allemaal,<br />Ik ben op dit moment 37+1 weken zwanger en tot nu toe een fijne zwangerschap gehad. Gisteren had ik een controle bij de verloskundige. Ze vond mijn buik klein en daarom heb ik morgen een groeiecho om te checken of de baby niet te klein is. Ik hoefde me geen zorgen te maken, ik ‘verstop’ de baby waarschijnlijk gewoon goed. De baby beweegt goed, dus echt zorgen maken doe ik ook niet.<br />Wel ben ik nieuwsgierig: Wanneer hebben jullie een groeiecho gehad? En meer dames met een (te) kleine buik/baby?<br />
 
Mijn buik was ook niet groot bij mn eerste kindje, en ik moest met 37 weken nog voor een groeiecho omdat ze dachten dat mn kindje te klein was. Ze konden het op de echo slecht zien dus ik was niks wijzer. Ik maakte me er ook totaal geen zorg een om, want er is weinig meer aan te doen hè, in die laatste 3 weken. Afwachten maar, dacht ik.

Mn dochter is met precies 40 weken thuis geboren met een gewicht van 4370 gram! Mn tweede kindje was 4100 gram. Dus ze kunnen het vreselijk slecht inschatten, dat heb ik al veel vaker gehoord van moeders. Maak je er niet te druk om, zeer waarschijnlijk is je kindje prima op gewicht.

Mijn collega is vorige week bevallen, haar kindje werd geschat op 3000 gram maar woog ook 4200!
 
Ik had ook een kleine buik en moest elke dag rusten. Heb een groeiecho gehad met 38 weken en ook nog met 40 weken. Het kindje werd op 3 kg geschat en dat woog hij ook. 
 
Hier ook geen hele grote buik. Ik ben zelf heel lang dus de baby ligt gewoon goed "verstopt".
mijn laatste groeiecho was met 32 weken maar het is dan al slecht te meten... Ik vraag me dus ook af hoe veel ze bij jou kunnen meten met 37 weken... ?
 
Heyy
Ik had dit bij allebei mijn zwangerschappen hetzelfde.   Een kleine buik en in de laatste weken groeide hij eigenlijk niet meer .
Waardoor ik een groei echo kreeg .
Bij de 1e zwangerschap konde ze het niet goed zien en twijfelde toch echt wel of het kindje niet aan de kleine kant was. Uiteindelijk geboren was die een nette 3200 gram.
Dus ik had hem goed verstopt.
 
Bij mijn 2e zwangerschap was mijn buik weer heel klein en wilde ze voor de zekerheid toch weer een groei echo.   Daar kwamen ze metingen goed uit en liep het kindje goed op de groeilijn.  
Het zou geen groot kindje worden . Maar niet te klein. 
Bij de geboorte was die net 3000 gram 
Het is alleen maar goed dat ze het voor de zekerheid checken. 
Ik was altijd heel onzeker over mijn buik. Nu achteraf wel blij want je ziet van mijn buik niks meer . Dus het heeft ook zeker z'n voordelen ?
 
Bedankt voor de reacties!! Fijn om te horen. Ik ben inderdaad ook wat langer (1,74) en altijd slank geweest. Reacties als 'Huh ben jij zwanger?' En 'Ben je al over de helft?' ben ik inmiddels gewend haha.. We wachten de echo morgen af :)
 
Aan de datum van je bericht te zien heb je denk ik je echo al gehad..
Hoe was het?
Bij mij was het bij de eerste ook dat ze mijn buik te klein vonden rond 39 weken, angst voor te weinig vruchtwater.. moest echo in het ziekenhuis en voorbereiden op inleiding dezelfde dag (dus ziekenhuistas mee).. alles was in orde, ze was gewoon klein en al ver/diep ingedaald.. uiteindelijk met 41+1 geboren..
Nu 28 weken zwanger en veel ronder dan bij de eerste dezelfde tijd (toen dochter, nu in verwachting van zoon)
 
Ja de echo hebben we gehad! De baby zit inderdaad goed verstopt en heeft voldoende vruchtwater. De baby groeit gewoon goed, waarschijnlijk wordt hij zelfs best lang en neemt alle ruimte in (zit ook al heel erg laag), maar mijn buik groeit niet echt mee.. Je voelt van de buitenkant ook eigenlijk alleen maar baby, bijna geen "lege" ruimte. We gaan het zien!
 
Terug
Bovenaan