<p>Ik voel me vaak zo machteloos en alleen. Mijn partner en ik kunnen echt al weken niet meer met elkaar overweg! Op het moment ben ik ruim 37 weken zwanger en maken we alleen maar ruzie met elkaar.</p><p> </p><p>Ik voel me totaal niet gesteund, ons huis is al maanden zooi en vandaag heeft hij voor het eerst zich bezig gehouden met het huis “ready” maken voor dr kleine. Hij is dan helemaal trots op zichzelf en verwacht blijheid vanuit mij. Ik ben alleen maar woedend, hij had hier verdomme al 9 maanden eerder mee kunnen beginnen en ik heb al bijna 9 maanden heel veel stress van de onafgemaakte dingen in huis. Ik kan dus gewoon niet eens meer blij of dankbaar zijn. Het heeft voor mij te lang geduurd. Daarnaast denk ik steeds; “ik krijg toch ook geen applaus voor het huis dat ik elke dag schoonmaak, de blousen die ik voor hem strijk, het koken, de boodschappen of de wasjes die ik draai”. Kortom alles hier in huis is een strijd.. Daarnaast heeft mijn partner hele erge adhd, sws al lastig om mee te leven maar sinds mijn hormonen kan ik het echt niet meer aan. Ik huil veel omdat ik me alleen voel, stress rond de baby ervaar en niet gesteund door mijn partner voel. Het doet hem allemaal simpelweg niks, op het moment dat ik huil loopt hij gewoon weg of begint hij te schreeuwen dat ik moet stoppen met stressen om niks.. </p><p>Op het moment zit ik er echt gewoon helemaal doorheen. Ik ben mezelf niet meer en kan niks van zijn ADHD trekjes hebben; het ongeorganiseerd te werk gaan, dingen niet afmaken, geen reactie op mijn verhalen omdat het te druk in zijn hoofd is etc etc etc! We hebben alleen nog maar ruzie en ik begin bijna te wensen dat die kleine verdwijnt. Zo wil ik namelijk geen kindje op de wereld zetten.. </p><p>Zijn er hier mensen in een vergelijkbare situatie? Of die iets dergelijks mee hebben gemaakt? Hoe hebben jullie dit opgelost? Hoe krijg je meer rust in je relatie? Is er iemand met tips? </p><p>Ik voel me echt heel wanhopig op het moment en zie geen uitweg meer.. Ergens weet ik dat het grotendeels aan mij ligt omdat ik een totaal ander mens ben geworden maar omdat we nu alleen maar ruzie hebben lukt het simpelweg ook gewoon niet om met elkaar te praten.. Alle tips zijn dus welkom.</p>