37 weken zwanger en er doorheen zitten

<p>Ben nu 37 weken zwanger en zit er doorheen mijn zwangerschap is vanaf begin al zwaar nu totaal 9 x in ziekenhuis gelegen en bij 31 weken weeën remmers gehad ik heb al vanaf week 31 gemiddeld 3 dagen in de week weeën mijn darmen doen het vanaf begin af aan niet meer zonder medicijnen en de bekken pijn en andere pijn begint nu echt zijn tol te eisen ben zwaar vermoeid snachts 4 x per nacht wakker van de pijn </p><p>plaatste 2 dagen beweegt de kleine minder gister voor ctg naar ziekenenhuis geweest dat was goed om paar kleine uitzonderingen daar nu moet ik vandaag weer voor ctg van het ziekenhuis gelukkig weegt de kleine 6,5 pond </p><p>waarom kan je niet eisen in dit soort situaties om de bevalling in te leiden ? Is toch mij lichaam en mij kind die recht vind ik dat we moeten hebbe als vrouw vooral als de zwangerschap zo moeizaam verloopt </p><p>sorry voor deze zeik topic maar moest het even kwijt </p>

Jeetje wat een ellende allemaal... Ik snap heel goed dat je erdoor heen zit meid. 
Belachelijk dat je daar niet zelf voor mag kiezen. Ik zou dit gewoon nogmaals bespreekbaar maken. 6,5 pond is wel een schatting kan dus ook veel minder zijn en hoe langer in je buik hoe beter maar op deze manier lijkt het mij niet beter aangezien je baby ook wel voelt dat je niet gelukkig bent zo en pijn en stress ervaart...maar goed ik ben geen arts.
Heeeeel veel sterkte toegewenst.

Met je frustraties sta je geheel in je recht en geef ik je zeker geen ongelijk.. de laatste loodjes wegen zeker het zwaarst. Maar eisen om ingeleid te worden klopt niet helemaal. Hoewel jij het super zwaar hebt, is het voor je kindje het beste om in je buik te blijven. Pas wanneer de situatie zo is dat je kindje beter af is in de buitenwereld dan in jouw buik door bijv een placenta die niet goed werkt of andere complicaties. Dus op het moment is het nog beter voor je kindje om in jouw buik te blijven.. hoe naar dat voor jou is. Ik zou het zeker wel bespreken met je verloskundige.. misschien kun je wanneer je 40 weken bent al wel ingeleid worden. 
Ik zat er met 39-40 weken ook behoorlijk doorheen vanwege ijzertekorten en zwangerschapsdiabetes. Ik ben een week eerder doorgestuurd naar zh om ingeleid te worden maar uiteindelijk kwam ze toch nog vanzelf. Enorm veel succes met de laatste loodjes en maak je klachten zeker bespreekbaar met je verloskundige

Wat vervelend voor je dat je dan niet kan van genieten En dat het zo zwaar is. Ik herken het op zich wel bij mijn eerste ook aan de weeenremmers en uiteindelijk een vroeggeboorte. Daarna 7 zwangerschappen die mis gingen. En vorig jaar zwanger geraakt van mijn zoontje. Ook een zware zwangerschap heel vaak in het ziekenhuis geweest omdat het leek dat hij te vroeg geboren werd. En mijn angst om weer een kind te verliezen was zo ontzettend groot. Maar De artsen zeiden dat het echt beter was als hij tot en met week 39 zou blijven zitten dan zouden ze hem gaan halen. Hoe zwaar ik het ook had ik vond het belangrijk dat het met mijn kind goed ging en voor het kind is het echt beter om te blijven zitten ook met 37 weken. Mijn zoontje is uiteindelijk spontaan met 38.3 geboren een paar dagen voordat ze zouden inleiden. Heel veel sterkte met de laatste loodjes en je zou wel bespreekbaar kunnen maken of ze het met 39 weken willen doen. Dan kan het geen kwaad meer voor de kleine. Nogmaals veel sterkte voor je het weet kan je genieten van je kleine wonder

Misschien dat informeren bij een ander ziekenhuis ook nog wel eens wil helpen? Ik word door zwangerschapdiabetes ingeleid bij 38 weken, gebruik geen insuline overigens. Mocht tot 39 weken doorlopen maar dat zie ik niet zitten, heb tijdens de zwangerschap ook al tegenslagen gehad en ben gewoon op. Ander ziekenhuis hier in de regio schijn bij hetzelfde verhaal pas bij 39 weken verder te willen kijken, dus beleid kan nog wel eens iets afwijken. 

Ik zat er ook al met 37 doorheen en ben nu 40+ en dat maakt t totaal niet minder zwaar. Zeker niet met die warme dagen maar ja, straks controle en dan maar vragen om te strippen ofzo. Super vervelend he dat ze je laten doorlopen. 

Terug
Bovenaan