Ik hoor eigenlijk niks geks
Bij onze (en de meeste praktijken) werken meerdere verloskundigen. Als ik elke keer dezelfde wilde dan maakte ik de vervolgafspraak gewoon wanneer zij werkte. Maar aangezien het bij de bevalling altijd afwachten is wie erbij is wilde ik de rest ook graag zien.
Verder moest ik ook gewoon naar de praktijk komen als er iets was, ze kunnen niet zomaar voor iedereen op huisbezoek, daar hebben ze normaal gesproken vaste tijden voor.
En uit je verhaal maak ik op dat je meerdere afspraken gemist hebt? Dat ze je niet bellen bij een gemiste afspraak of prikbeurt? Geen idee of ze dat bij ons zouden doen, afspraak denk ik wel maar prikbeurt was sws bij de ggd niet bij de praktijk zelf die gingen me ook zeker niet bellen ?
Maar het is jouw bevalling en het zou natuurlijk fijn zijn als die zover mogelijk naar wens verloopt. Dus ondanks dat het mij allemaal niet abnormaal in de oren klinkt voel jij je er niet prettig bij. Dan kun je altijd eens naar een andere praktijk bellen of je kunt overstappen. Dan moet het namelijk wel snel en goed over te dragen zijn want in principe kun je elk moment gaan bevallen, dan is het wel fijn als er iets geregeld is
En qua info overdragen; als je last minute in het ziekenhuis moet bevallen weten ze ook niks van je, hooguit de info van je bevalkaart als je die bij hebt.