37 weken zwanger geen goed gevoel bij verloskundige

Hallo allemaal ? ik heb niet zo’n prettig gevoel bij mijn verloskundige maar denk ook aan de andere kant dat het nu een beetje laat is om over te stappen naar een andere? Wat denken jullie hierover? Moet ik het doen? Met een gemiste afspraak een gemiste prikbeurt of iets wordt er niet eens aan je gedacht/gebeld. Ook zie ik elke keer een ander gezicht. Pff ... laatst veel pijn in de onderbuik gehad en niemand die kwam kon pas de volgende dag weer en ze wilde dat ik naar de praktijk ging. Uiteindelijk kwam ze thuis maar goed dat moest ik weer is gaan vragen...

Wat denken jullie erover?
 
Ik hoor eigenlijk niks geks ☺️ Bij onze (en de meeste praktijken) werken meerdere verloskundigen. Als ik elke keer dezelfde wilde dan maakte ik de vervolgafspraak gewoon wanneer zij werkte. Maar aangezien het bij de bevalling altijd afwachten is wie erbij is wilde ik de rest ook graag zien. 
Verder moest ik ook gewoon naar de praktijk komen als er iets was, ze kunnen niet zomaar voor iedereen op huisbezoek, daar hebben ze normaal gesproken vaste tijden voor. 


En uit je verhaal maak ik op dat je meerdere afspraken gemist hebt? Dat ze je niet bellen bij een gemiste afspraak of prikbeurt? Geen idee of ze dat bij ons zouden doen, afspraak denk ik wel maar prikbeurt was sws bij de ggd niet bij de praktijk zelf die gingen me ook zeker niet bellen ? 


Maar het is jouw bevalling en het zou natuurlijk fijn zijn als die zover mogelijk naar wens verloopt. Dus ondanks dat het mij allemaal niet abnormaal in de oren klinkt voel jij je er niet prettig bij. Dan kun je altijd eens naar een andere praktijk bellen of je kunt overstappen. Dan moet het namelijk wel snel en goed over te dragen zijn want in principe kun je elk moment gaan bevallen, dan is het wel fijn als er iets geregeld is ☺️ En qua info overdragen; als je last minute in het ziekenhuis moet bevallen weten ze ook niks van je, hooguit de info van je bevalkaart als je die bij hebt.
 
Het klinkt een beetje alsof je andere verwachtingen had!

Het is normaal om meerdere verloskundigen te zien bij de praktijk waar ik loop. Je weet nl niet wie uiteindelijk dienst heeft op het moment dat je gaat bevallen. Als het goed is, wordt dat uitgelegd op de website of in de informatiefolder van de praktijk.
En huisbezoeken doen ze als je in het kraambed ligt of als je naast buikpijn ook gebroken vliezen hebt. Als het goed is hebben ze telefonisch navraag gedaan naar hoe de pijn voelt, waar deze zit etc. Als ze inschatten dat het niet verantwoord is, laten ze je niet naar de praktijk komen. Ze hebben wel degelijk tijd voor je gemaakt die dag voor je, alleen was dat in de praktijk! Dus dat jij dat niet wilt, is dan jouw keuze ?‍♀️
Je hebt blijkbaar al meerdere afspraken gemist. Die verantwoordelijkheid ligt niet bij hen maar bij jou denk ik ?! Ik zet afspraken met geprogrammeerde reminders in mijn agenda! Daarnaast krijg ik een paar dagen van te voren wel een herinnering van de vk praktijk in mijn mail. Ik neem aan dat ze tijdens de nieuwe afspraak dan wel even terugkomen en vragen waarom je de vorige keer niet bent geweest?
 
Hier bij mijn verloskundige doen ze bewust iedere keer een ander gezicht zodat je tijdens je bevalling niet ineens een vreemde naast je best hebt staan. Ik moet zeggen dat ik dat juist wel een prettige afspraak vind. Nu bestaat dit team niet uit veel gezichten dus soms zie je wel 2 x dezelde. Verder staat alle info toch neem ik aan in de pc en in je boekje? Als je je er niet prettig bij voelt moet je natuurlijk rond gaan kijken alleen denk ik dat je wat laat ben.
 
Bij mij was dit ook zo dat ik meerdere personen zag. Vergeet ook niet dat er op dit moment ook wel erg veel vrouwen (tenminste dat was bij ons het geval) in verachting zijn dus de verloskundigen hebben het ook wel erg druk!
En voor huisbezoeken was er bij ons speciale dagen/tijden voor, ze kunnen nu eenmaal niet altijd weggaan van de praktijk of bevallende vrouw.

Ik hoop dan dat je een leuke kraamzorg hebt zodat je daar wel naar uit kan kijken! ?
 
Ik lees ook niks geks. Ik heb ook 3 verschillende verloskundige gehad. En omdat er 1 zelf bevallen is wordt ik in week 34 nog voorgesteld aan een nieuwe. Zodat ze niet onbekend is als ze op huisbezoek komt na mn bevalling. (ik beval namelijk in zh wegens medische reden). Maar het is heel normaal dat je dus verschillende hebt. Bij ons wordt er altijd een herinnering via mail gestuurd met afspraken en als er een gaatje vrij is vragen ze altijd of je eventueel eerder kunt. Qua prikken is niet bij ons bij verloskundige naar los ervan en nooit op afspraak geweest. Maar ik vind dat je hier zelf ook verantwoordelijk voor bent.. Verder geen gekke dingen dus wat je meemaakt.. Misschien had je het anders verwacht. Het is ma net wie dienst heeft en dus wie je treft.. Ik tref de ene mee aan dan de ander.. En ik mail snel als ik een pijntje of kwaaltje heb en mij duide ze er op dat ik juist moet bellen. En idd als er iets is moest ik gewoon naar de praktijk komen. Behalve toen ik dacht vruchtwater te verliezen.. Toen kwamen ze langs... Dus jou verhaal is eigenlijk gewoon heel gebruikelijk..
 
Terug
Bovenaan