38+4 zwanger, pijn NA de ontlasting

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag!

Ik ben vandaag 38+4 weken zwanger en heb al een poosje erge last van allerlei zwangerschaps kwaaltjes. Nu vind ik een daarvan heel vervelend en dat is... als ik naar het toilet moet voor een "grote" boodschap en weer van het toilet af kom, dan heb ik zo onwijs last van krampen. Ik kan het vergelijken met hevige menstruatiepijn, het is soms zo pijnlijk dat ik gewoon niet kan praten omdat ik het weg probeer te puffen. Het houd de ene keer 2 minuten aan maar heb ook momenten gehad dat het wel 5 of 10 minuten aanhoud, verder komt het niet regelmatig terug..

Heeft iemand hier ervaring mee? En wat betekend het?

Hallo
Ikben nu 38+2 en heb soms ook best wel last van menstruatie achtige klachten.
Soms ook na toiletbezoek.
Heb het aan mijn verloskundige voorgelegd en ik kreeg als antwoord dat dit voor kan komen omdat alles weinig plek heeft en dus alles ook steeds in beweging is.
Het heeft met meerdere dingen te maken. met je maag,baarmoeder,spieren,banden,darmen,blaas etc. Die allemaal steeds in beweging zijn.. als je gegeten hebt of naar het toilet bent geweest o.i.d spant alles aan en komt in beweging.. bij een "grote" boodschap heb je je spieren gebruikt, hebben je darmen minder plek nodig dus gaat het allemaal werken.. 
Ik kreeg het advies om een kruik te gebruiken omdat alles dan ontspant of in ieder geval minder gespannen werkt..
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Als je echt bezorgd of iets dergelijks bent zou ik de verloskundige bellen.. als het goed is, is geen vraag te gek voor ze.. wat wij gênant vinden om te vragen blijkt dan veel voor te komen en vaker gevraagd te worden..
Succes met de "laatste loodjes".

Terug
Bovenaan