38-40+ en IVF/ICSI

Ik ben nieuw hier, ben 40 en mijn man (44) en ik zitten momenteel op het wachtbankje na onze eerste ICSI poging voor een eerste kindje. Nog drie dagen tot de testdag, gisteren en vandaag heb ik uit nieuwsgierigheid al een test gedaan, maar daar waar een tweede streepje zou kunnen oplichten, bleef het spierwit. Omdat er verder geen embryo's geschikt waren om in te vriezen, gaan wij er voorzichtig vanuit dat dat dan alweer onze eerste poging was. Mislukt. Mijn man is -buiten uiteraard de teleurstelling- relatief positief, nieuwe ronde, nieuwe kansen. En wie weet hebben we gewoon te vroeg getest. Ik zelf heb het er moeilijk mee en ben vooral geneigd nu in doemscenario's te vervallen, want wat als er bij de volgende twee pogingen nu ook maar één geschikt embryo overblijft, of misschien zelfs helemaal niets... Wat zijn onze opties dan nog. Deze gevoelens vind ik lastig en ze zijn zo alles overheersend aanwezig.

Ik merk dat ik heel sterk de behoefte hem om hierover te praten, gerust gesteld te worden, en ik hoop daarom dat ik hier wat 'lotgenoten' tref, misschien.

Ik wil je een virtuele knuffel geven. Het is inderdaad lastig om altijd hoop te houden. Vooral na een bepaalde leeftijd. 
Mocht het hier niet lukken, probeer dan het buitenland is. In Nederland gaat alles teveel volgens het boekje. In het buitenland willen ze vaak meer en andere mogelijkheden bespreken. 

Hallo even mijn ervaring delen wellicht dat het je gerust stelt.
Ik was 34 toen wij onze eerste poging deden. Net als bij jou alleen een verse terugplaatsing en niets wat goed genoeg was om in te vriezen.
Helaas mislukte deze poging en gingen wij meteen door naar ronde 2.
Van de verse terugplaatsing van poging 2 ligt hier nu een heerlijk kindje naast me te slapen en we hebben nog 5 cryos, dus zo’n 2e poging kan gewoon heel anders lopen.
Wij hebben de tweede keer wel voor ander pad gekozen qua medicatie. 1e keer kort traject en 2e keer langer. Voelde ik me beter bij.

Probeer vertrouwen te houden in je lijf en vraag goed aan de artsen wat allemaal mogelijk is en kies dan wat bij je past.

En natuurlijk hoop ik dat je te vroeg hebt getest en je nu gewoon al zwanger bent!

Terug
Bovenaan