38 jaar en twijfel of ik een tweede kindje wil

A

Anoniem

Guest
Ik ben 38 en twijfel of ik een tweede kindje wil.
We hebben een dochter van bijna 2 en zijn hier erg gelukkig mee. Ik word bijna 39. Ben ik niet te oud?

waarom te oud? Mijn moeder was 38 toen ik geboren ben. Als jullie er voor willen gaan, gewoon er voor gaan. Als je nou 50 was dan is het een ander verhaal.

Ja die vraag kan alleen jij zelf beantwoorden. Ik ben nu 35 en al een halfjaar bezig voor nummer drie. Ik vind mezelf al wel een beetje oud als ik eerlijk ben. Maar ik heb collega's waarvan er een op haar 43 nog een kind heeft gekregen en eentje is nu 40 en zou nog best een tweede willen (al lukt dat volgens mij niet echt).
Volgens mij moet je eerst diep in je hart kijken: wil je een tweede of niet? En als het antwoord ja is moet je er gewoon voor gaan.

Ik werd heel makkelijk zwanger van de eerste twee en nu wil t dus ff niet zo lukken. Wat ik er mee wil zeggen is dat je een aantal dingen niet in de hand hebt. Het leven loopt zoals het loopt en dat betekend dat je soms pas op latere leeftijd kinderen krijgt.
Het is niet goed of fout.

Dus volg je hart (ook als dat betekend dat je gelukkig en tevreden bent met 1 dochter).

waarom ben je te oud dan?? ik ben nu zwanger van mijn 2e, en ben 24 jaar. heb me nooit afgevraagd of ik te jong was. als je er klaar voor bent, dan ben je dat. en als jij er nu eigenlijk wel klaar voor bent en twijfelt over je leeftijd zou ik zeggen; niet langer twijfelen en gewoon ervoor gaan! boven de 40 komen er pas extra risico's bij, als je het wel wilt zou ik het in ieder geval voor de 40 proberen.
succes!

Als je wilt kan alles...Ik denk niet dat je t oud bent hoor. Jullie moeten doen wat t beste voelt en als dat is nog een kindje,zo ik niet weten waarom. Als het niet lukt dan had t zo moeten zijn...succes :)

Dank jullie wel voor jullie eerlijke reacties. De twijfel was er al een tijdje. Afgelopen jaar (april 2012) een miskraam gehad. Nu hebben we de knoop doorgehakt en gaan het toch nog een keer proberen.
Ik wil wel graag dit jaar nog zwanger zijn. Hopelijk gaat dat lukken. Ik wens jullie ook veel succes en hoop dat jullie wensen mogen uitkomen!

Ik ben 22 en ik ben bang dat mensen zullen zeggen dat ik te jong ben, maar ik heb altijd gezegd dat ik rond deze leeftijd zwanger wil worden. Mijn vriend is 26 en hij wil ook erg graag dus sinds een maand gaan we er voor!

En inderdaad, je moet doen wat goed voelt!

Succes en ik hoop dat je wens uit komt!

zelf was ik 21 bij de eerste, nu 26 van de derde, maar ik heb ook een vrienden die tegen de 40 lopen en jonge kinderen hebben. Zolang je jezelf goed voelt en de energie er voor hebt, maakt het helemaal niks uit! Of je nu 20 of 40 bent.

Terug
Bovenaan