38 jr weer zwanger worden?

graag jullie mening over mijn dilemma. Ik heb uit een lange maar moeizame relatie al kinderen,ben nu gescheiden.Ik heb een nieuwe zeer fantastische partner. Ik heb echt het geluk gevonden.Met hem wil ik ook graag een kind,maar ik ben inmiddels 38jr, ken de risico's maar toch...het verlangen blijft.Wat vinden jullie, doen?

Heel veel vrouwen krijgen op latere leeftijd kindjes. Ik denk dat je wel moet beseffen dat de risico's groter zijn op een gehandicapt kindje. Dat kun je redelijk vroeg in de zwangerschap laten testen, maar de vraag is dan natuurlijk wat je zou doen met een eventuele negatieve uitslag.

Ik denk dat ik het risico wel zou willen nemen, anders blijf je misschien altijd wel spijt houden. Je zult toch zelf/samen de beslissing moeten nemen, maar ik geloof dat jullie er wel uit komen!

Succes!

Volgens mijn gyn loop je alleen meer risico op een kindje met down syndroom. Alle andere afwijkingen hebben niets met leeftijd te maken. Verder loop je iets meer risico op complicaties tijdens je zwangerschap maar volgens mijn gyn niet dusdanig dat je geen zwangerschap meer zou aandurven. Laat je goed voorlichten en bespreek met je vriend of je bij een zwangerschap een vlokkentest laat doen en of je de zwangerschap laat afbreken als de uitslag negatief is. Bijzonder zware vraagstukken dit, maar wel belangrijk om van te voren over na te denken. Heel veel succes! En heel fijn voor je dat je het geluk hebt gevonden. Hou het vooral goed vast!

Mia

Doen! Als je het graag wil, waarom niet. Tegenwoordig is er zo'n goede controle en zorg. Prachtig toch om die fantastische nieuwe relatie te bezegelen met een kleintje.

Mijn moeder was 36 toen ze me kreeg, en ik ben prima in orde. Maak je maar niet teveel zorgen en geniet er maar lekker van. Heel veel succes

Groetjes Fabbie

Wat je hart je ingeeft liefje, het blijft een emotioneel besluit. Risico's zijn er ook als je jonger bent, je weet waar je aan begint, je hebt immers al kinderen. Ga ervoor!

Laat je niet zo opfokken over die zgn. leeftijdgrens dat is echt iets van nu. Met 38 is de kans op Down ongeveer 1:250 dat betekent dus dat er 249 gezonde kindertjes geboren worden op 1 Down-kindje. Als je die kansen in de loterij had speelde je echt wel mee hoor. Ik ben ook 38 en 20 weken zwanger van mijn tweede, (kreeg mijn eerste 2 jaar geleden), en ik werd erg moe van dat gezeur over mijn leeftijd. Mijn oma kreeg na haar 35 nog 4 gezonde kinderen.
Dus volg je hart anders krijg je gegarandeerd spijt.
Groetjes

Ik heb net een berichtje op dit forum geplaatst met het onderwerp: zwanger op latere leeftijd?
Ik kreeg een reactie dat er op 5 mei ook een soortgelijk berichtje is geplaatst (van jou dus). Wie weet heb je ook iets aan de reacties die op mijn mailtje komen.

Terug
Bovenaan