<p>Hallo, </p><p>Ik ben 38 weken zwanger en wordt as woensdag ingeleid vanwege zw.diabetes. De afgelopen maanden had ik vaak harde buiken en slapen werd ook steeds moeilijker doordat die dikke buik niet zo lekker meedraait ;-), soms met pijnscheuten en bandenpijn. Ook vanuit ligstand rechtop gaan zitten was niet zo prettig. Allemaal de bekende kwaaltjes. Niets ernstigs. </p><p>Vannacht heb ik sinds weken best wel goed geslapen (langer dan 3 uur aaneen) ondanks dat m'n darmen best rommelden vooraf. Vanochtend werd ik rond 5.30 dan ook wel aardig uitgerust wakker met een ongewoon actieve baby (het is in m'n buik een hele rustige baby). </p><p>Niets aan de hand zou je denken. Maar ik ben toch een beetje ongerust omdat alle kwaaltjes weg zijn: m'n buik is niet hard of zelfs maar gespannen maar voelt alsof ie weg is (dat is niet zo, maar zou ik m'n ogen dicht doen dan zou dat wel zo voelen), ik kan alle kanten op draaien zonder moeite of pijntjes/steunen/kreunen. Opstaan gaat ineens zonder moeite etc. </p><p>Ik heb afgelopen woensdag een controle gehad waarbij m'n bloeddruk (die altijd zo'n 110-120/80-90) wel was gestegen (140/90), maar omdat ik woensdag al ingeleid word geen extra controle gepland (ik had ook geen andere klachten). </p><p>Het is dat de baby vanochtend vroeg dus nog zo actief was, dat haalt wat zorgen weg. Maar ik vraag me wel af wat dit nu kan zijn en of jullie hier ervaring mee hebben? </p><p>Alvast bedankt! </p><p> </p>