38 weken: ineens geen kwaaltjes meer

<p>Hallo, </p><p>Ik ben 38 weken zwanger en wordt as woensdag ingeleid vanwege zw.diabetes.  De afgelopen maanden had ik vaak harde buiken en slapen werd ook steeds moeilijker doordat die dikke buik niet zo lekker meedraait ;-), soms met pijnscheuten en bandenpijn. Ook vanuit ligstand rechtop gaan zitten was niet zo prettig.  Allemaal de bekende kwaaltjes.  Niets ernstigs. </p><p>Vannacht heb ik sinds weken best wel goed geslapen (langer dan 3 uur aaneen) ondanks dat m'n darmen best rommelden vooraf.  Vanochtend werd ik rond 5.30 dan ook wel aardig uitgerust wakker met een ongewoon actieve baby (het is in m'n buik een hele rustige baby). </p><p>Niets aan de hand zou je denken.  Maar ik ben toch een beetje ongerust omdat alle kwaaltjes weg zijn: m'n buik is niet hard of zelfs maar gespannen maar voelt alsof ie weg is (dat is niet zo, maar zou ik m'n ogen dicht doen dan zou dat wel zo voelen), ik kan alle kanten op draaien zonder moeite of pijntjes/steunen/kreunen. Opstaan gaat ineens zonder moeite etc.  </p><p>Ik heb afgelopen woensdag een controle gehad waarbij m'n bloeddruk (die altijd zo'n 110-120/80-90) wel was gestegen (140/90), maar  omdat  ik woensdag al ingeleid word geen extra controle gepland (ik had ook geen andere klachten). </p><p>Het is dat de baby vanochtend vroeg dus nog zo actief was, dat haalt wat zorgen weg.  Maar ik vraag me wel af wat dit nu kan zijn en of jullie hier ervaring mee hebben? </p><p>Alvast bedankt! </p><p> </p>

Helaas geen ervaring mee. Hier nu 38+1 en de kwaaltjes beginnen bij mij juist te komen sinds afgelopen week.
Zoals je zeg: je baby was juist lekker actief. Je weet dat er dus niets met hem/haar aan de hand is. Geniet ervan dat je lichaam je nu even rust geeft en dat je wat slaap kunt pakken, want je gaat het woensdag nog zwaar krijgen! Succes alvast :) Voor je het weet heb je jullie kleine in de armen

[quote quote=10261499]Helaas geen ervaring mee. Hier nu 38+1 en de kwaaltjes beginnen bij mij juist te komen sinds afgelopen week. Zoals je zeg: je baby was juist lekker actief. Je weet dat er dus niets met hem/haar aan de hand is. Geniet ervan dat je lichaam je nu even rust geeft en dat je wat slaap kunt pakken, want je gaat het woensdag nog zwaar krijgen! Succes alvast ? Voor je het weet heb je jullie kleine in de armen[/quote]
Of je baby bereid zich voor en is je lichaam aan t veranderen ..maar ook ongewone bewegingen kunnen wijzen op dat t mis is he? K wil je niet bang maken maar ik had laatst ook ineens dat de baby super druk was terwijl ie eigenlijk altijd heel rustig is. Ik heb de vk gebeld. Controles gehad en ja hoor ik had een te hoge bloeddruk. Babies kunnen zelf ook iets mankeren in de buik natuurlijk. K zou even bellen met je zorgen voor de zekerheid

Ik zou ook even bellen. Waarschijnlijk is het niks, maar met deze termijn is het nooit erg om een keer extra te bellen. Ik heb de week dat de keizersnede gepland stond ook nog gebeld omdat ik de baby ineens anders voelde bewegen (ook hier een rustige baby die ineens heel druk was). Was niks aan de hand maar niemand vond het raar dat ik even langskwam.

Ja, juist met dit termijn, ik ben nu 38,2 vorige week aan de ctg omdat Mien opeens zo rustig was anders als anders, achteraf te plaatsen 2 dagen was ze zo druk en volledig om der as gedraaid dat ze gewoon erg moe was. Vorige keer op me kop gekregen omdat ik niet gebeld had, beter een keer te veel dan te weinig. Dus zou even bellen voor de zeker. 

Ik zou ook even bellen hoor.. beter een keer te vaak dan te weinig... misschien inderdaad hoge bloeddruk dat de baby er last van krijgt en daarom meer beweegt. Wie weet moet je wel eerder ingeleid worden.. 
Laat je ons wat weten? Succes! 

Terug
Bovenaan