38 weken zwanger en de hele dag door een harde buik!

Hallo Meiden,

Ik weet niet of hier meiden zitten die hier ervaring mee hebben,maar ik ben morgen 38 weken zwanger en heb de gehele dag door een harde buik en een zeer hyperactieve baby in mijn buik?Wie kan mij vertellen wat dit betekend?
Is het mogelijk dat het nu niet lang meer duurt?

lfs nice(morgen 38 weken zwanger,augustus forum)

Hey,

Kan je nu wel geen oplossing geven maar denk dat je dat best is met je gyn bespreekt.
Ik reageer hierop omdat ik dit dus ook voor heb gehad de laatste weken maar ben maar 28 weken en had dit vorige week tegen mij gyn gezegd.
Hij zei dat als je het tien keer op een dag hebt dat dit niet erg is,maar meer is niet normaal,denk nu echt niet da je je zorgen moet maken hoor.
Ik ben nu vandaag dan trg moeten gaan en heb even aan de monitor moeten gaan liggen maar alles was in orde,er is ook gekeken of ik nog geen opening heb.
Ik heb altijd gehoord dat als je veel harde buiken hebt en je bent zelf rustig dat de gewone weeen zouden kunnen volgen,kan echt niet zeker zeggen dat dit zo is hoor.
Dus ik zou mss eens naar de gyn bellen en eens vragen,kan mss zijn dat je opening hebt en ook omdat je echt op het laatste zit.
Hij/zij zal je zeker vertellen wat je moet doen hoor.
Veel succes met je bevalling binnenkort.
Liefs orchideke

Hoi,
Naar mijn weten zegt het helemaal niks over je bevaldatum. Ik heb eveneens veel harde buiken vanaf 28 weken ongeveer. De baarmoeder oefent gewoon alvast voor de bevalling. Zeker als je een actieve baby hebt, krijg je sneller en meer harde buiken. Wel vervelend, maar niks aan te doen.
Voor mij is dit de vierde zwangerschap en daarvan heb ik drie keer bij verschillende gyneacologen gelopen. Allemaal hebben ze nooit enige ophef gemaakt over de hoeveelheid harde buiken. Er is maar 1 keer gekeken of de baarmoedermond nog gesloten was (dat is het verschil met echte weeen) en die zat toen nog potdicht.
Overigens lijkt het begin van de echte weeen wel behoorlijk veel op harde buiken, maar gaandeweg worden ze veel heftiger zodat je toch heel goed weet wanneer het echt begonnen is.
Heel veel succes alvast, want zoals ik al zei, het zegt niks over de bevaldatum: kan over twee weken zijn, maar net zo goed vanavond!
Ivy

Hoi.
Bij mijn beide bevallingen begon het met hele dagen door een harde buik, dusse...??
Het wil natuurlijk niet altijd wat zeggen, maar als je normaal zo af en toe een harde buik had en dan nu inene een hele dag door.. Bij mij gaf het in ieder geval aan dat ik ging bevallen. Bij de eerste dezelfde dag nog, en bij de tweede begon het de volgende dag..
Gr. Anne-Marie
Mama van Tim (25-1-05) en Jesse (12-7-07)

Terug
Bovenaan