38 weken zwanger en opgezette schaamlippen

A

Anoniem

Guest
ik ben bijna uitgerekend!!
ik had 3 weken geleden binna een zwangerschapsvergiftiging er zat eiwit in mijn urine en ik had een hele hoge bloeddruk, last van hoofdpijn en dikke vingers, uiteindelijk moest ik een halve wek later wer komen met mijn urine en toen was het wel goed, maar nu heb ik sinds 2 weekjes een beetje opgezette schaamlippen, ze doen geen pijn maar voelt een betje dik aan, ook bij het afvegen na het plassen is dit een beetje lastig en ook iedere ochtend verlies ik veel urine, hoe komt dit denken jullie? ik hoop dat het kindje snel geboren wordt.

xxx jolanda

Hoi Jolanda,

Dat komt omdat je schaamlippen nu beter doorbloed raken daar. Het gewicht van de baby hangt natuurlijk behoorlijk op de onderkant en er stroomt meer bloed die kant op.

Helaas is het bij mij (nu zwanger van mijn vierde kindje) veranderd in spataderen.
Dus het bloed stroomt af en toe niet goed terug. Dat is erg vervelend want af en toe heel pijnlijk of kan zelfs behoorlijk jeuken.

Ik weet wel dat ze na de bevalling weer snel teruggaan naar hun oude figuurtje hoor.
Het urineverlies kan komen omdat je bekken/bodemspier enorm onder druk staat en je blaas ook. Daardoor kan je minder goed je urine ophouden.
Vooral 's ochtends als je blaas goed vol is. Soms hoef ik maar aan plassen te denken en dan kan ik al rennen haha.

Heel veel sterkte met de laatste loodjes! Ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten.

Groetjes,
Vanessa 35,5 van de vierde

hmmm wat ben ik blij te horen dat je eiwit uit de urine kan gaan. Ik dacht als je er eenmaal last van had dat dat bleef. Ik had gisteren dus ook eiwit in mijn urine en hang dus ook tegen een zw. vergiftiging aan. Ik houd wel veel vocht vast maar heb geen hoofdpijn of bandgevoel.

je hebt me weer een beetje hoop gegeven. Hoe voel je je nu verder?

talke
37 weken morgen

ja, ik ken dat ook! Bij mij is het alleen mijn rechter.

Maar dat komt door de VK inderdaad door het gewicht van de baby en doordat alles beter doorbloed is. als je er echt last van krijgt dan zou ik even naar de ha gaan..

Hallo,

Sinds een week heb ook ik erg veel last van pijnlijke / opgezwollen schaamlippen.
Elke dag werd het een beetje erger en gisteren kon ik niet meer zitten of lopen van de pijn. Uiteindelijk dan toch maar de vk gebeld. Wilde hiermee wachten tot maandag omdat ik dan een afspraak heb, maar kon het niet uithouden van de pijn. Ben nog maar 34 wkn en zag het niet zitten zo nog 6 wkn te moeten lopen.
Het enige wat ze kon adviseren was liggen. En maandag op controle moet ik het nog even melden, zodat ze kunnen onderzoeken waar het eventueel vandaan komt.
Ze vermoed dat een vochtophoping is en dat het komt door het indalen van het kindje, 3 weken geleden vond de gyn dat het al zo diep lag.
En verder hou ik helemaal geen vocht vast.
Vind het echt een vreemde plek om vocht vast te houden.
Maar ik heb het advies opgevolgd en gisteren en vandaag alleen maar plat gelegen en de pijn is nu draaglijk.
Dus ik zal deze komende weken veel moeten liggen denk ik.

Liefs, Larissa

Terug
Bovenaan