39.3 en jeuk!

Haaaj dames,
Ik ben vandaag dus 39.3 weken zwanger en heb ineens zo een erge jeuk op me buik, rug en bovenbenen. Heeft nog iemand dat gehad en kan het kwaad? Ben eigenlijk meteen bang voor cholestase.
Xxx
 
Een vriendin heeft dit ook en heeft indd cholestase. Gelukkig waren de waardes van haar gal nog niet schadelijk voor de baby maar de jeuk was wel ondraaglijk. Ik zal toch aan bel trekken en zeggen dat je dit wil laten controleren! M’n vriendin die werd eerst weggestuurd met een zalfje wat helemaal niet hielp. Beter te veel laten onderzoeken dan te weinig toch :). Succes!
 
Kan echt heel vervelend zijn, die jeuk! Heb met je te doen... Gelukkig is de jeuk meestal onschuldig; naar de bevalling toe veranderen je hormonen weer en dat kan jeuk veroorzaken. Cholestase kan, alleen heb je dan (in ieder geval ook) jeuk op je handpalmen en voetzolen. (Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...) Succces! 
Ps: mentholpoeder wil nog wel eens helpen. Of een natte doek erop...
 
Bijna 3 jaar terug ook gehad bij de zwangerschap van mijn zoontje. Toen vroegen ze idd of ik jeuk aan mijn voetzolen en/of handen had. Dat was niet zo. Ik heb toen bloed moeten prikken maar er waren geen afwijkende waarden. Uiteindelijk er bijna 3 weken meegelopen. Maar werd er wel knettergek van. Ik kreeg een heftige hormoon zalf van de dermatoloog voor als het echt niet meer ging. 1x gesmeerd, s nachts begon de bevalling. Haha. Hoe toevallig. Wat hielp was koude doeken en koud douchen.
Na de bevalling was het trouwens bijna meteen weg!
 
Hooi, 
Ik heb cholestase gehad (extreem, kleine is met 37weken ingeleid) en de jeuk zat echt puur onder m'n voeten en handpalmen. Ook andere symptomen zijn; witte ontlasting of echt klevende ontlasting alsof het klei is.. 
Wat jij beschrijft klinkt niet als cholestase als het enkel je buik en benen etc zijn. Voeten en handpalmen zijn het signaal om te bellen naar de verloskundige. Het is 1 bloedprik en je weet het. En als het cholestase is, word daar snel en effectief op gehandeld! 
Ik kan de jeuk onder mijn voeten nog dromen. Nachten zat ik onder de koude badkraan want pijn was beter dan jeuk. Of mn voeten langs de vloerbedekking krabben tot bloedens toe. 
Bel desnoods gewoon even. Maar ik denk niet dat je, je zorgen hoeft te maken! 
Succes
 
Terug
Bovenaan