39,9mm en dan 11 weken zwanger??

Hallo allemaal,
ik heb een vraagje:
Ik lees overal op internet dat met 9 weken zwangerschap je baby ong. 4 cm groot is. Nou heb ik gisteren een echo gehad en die beste man zal heus weten wat hij zegt maar hij zei: 4 cm ja dat komt overeen met 11 weken zwangerschap.
Je snapt het al.... ikke onzeker. Wat is het nou? Ik ga er gewoon vanuit dat ik dus 11 weken zwanger ben. Maar toch......?

Gr Mariet
 
Het lijkt me dat degene die bij jou de echo heeft gedaan wel weet waar die het over heeft.
ik heb een echo gehad bij 9w5d, toen was de kleine uk 2,8 cm en ik heb een echo gehad bij 11w4d toen was de kleine uk 4,8 cm. Dus het lijkt dan wel aardig met jou over 1 te komen of niet? Ik zal me in ieder geval niet druk hier om maken.

groetjes kirsten
31w6d
 
Hoi,

Op internet in en de boeken gaan ze t/m 12 weken vaak uit van de lengte inclusief de beentjes, dus 9 weken is 4 cm INCLUSIEF de benen van je kindje.
Bij de meting tijdens de echo meten ze kruin-stuit (oftewel: kop-kont) en nemen ze de beentjes niet mee! Zo kan het dus zijn dat jouw kindje nu 4 cm is kruin-stuit 'zonder benen' en deze lengte ook had met 9 weken, maar dan 'met benen'.

Bij de eerste had ik een echo met 11 weken en ons kindje was toen 4,1 cm. Klopt aardig dus!

Groetjes,
Marije
 
Hallo,
Ik ben lena en nu 9 weken en 4 dagen zwanger.
Ik heb vandaag een week geleden een termijnecho gehad,omdat ik totaal niet wist hoe ver ik was.Ik dacht zelf een week of 5/6,maar ik was 8 weken en 4 dagen.Het kindje was toen 1,8 cm en gemiddeld zou hij/zij zo,n ongeveer 2 cm moeten zijn bij 9 weken.Het ene is ook nu eenmaal wat groter dan het andere lijkt mij.Ik vind het ook allemaal erg spannend hoor,want ik ben nu een week verder en vraag me ook wel af of het wel genoeg gegroeid is.We moeten er maar op vertrouwen denk ik.
Groetjes Lena
 
Ik heb ook een echo gehad bij 8 weken en 6 dagen, zeg maar rustig 9 weken dus, en toen was het kindje 2.14 cm groot. Dus 4 cm bij 11 weken lijkt me inderdaad heel redelijk. Nu ben ik bijna 16 weken en is het kindje minimaal (hij lag wat voorovergebogen en scheef) 9 cm. Deze weken maken ze echt een groeispurt hoor!!

Groetjes Saskia
 
Hai daar,

Die van mij was met 12 weken precies 5 cm, dus het klopt vast wel!!
Met 17 weken  had het hoofdje alleen al een  6 cm doorsnee, wat groeit een kindje dan toch snel he?!

Groetjes Annet
 

Hoi

Ik denk dat ze ook wel weten waar ze over praten, het verschilt natuurlijk per kindje!
ik heb met 11w4d een termijnecho gehad en mijn kindje was toen 4,7 cm.
mijn vriendin kreeg met 10w5d een echo en haar kindje was 3,0 cm en een beetje aan de kleine kant.
dus ik denk dat het bij jou wel aardig in de buurt zit!

liefs sarah 33w3d zwanger van 1e kindje
 
Terug
Bovenaan