39 weken en baby draait nog

Hi dames,

Wie herkent dit en hoe is het afgelopen?
Ik ben op dit moment bijna 39 weken zwanger en de baby draait nog om zijn as. De gynaecoloog gaf aan dat zijn hoofdje al goed ingedaald en vast zit in mijn bekken. Toch draait hij nog steeds van links naar rechts en dit doet zoveel pijn! Zenuwpijn in mijn benen als gevolg.

Die pijn kom ik wel overheen, maar ik maak me vooral zorgen om zijn bewegelijkheid. Misschien is het een overdreven gedachte, maar ik ben bang dat de navelstreng dan alsnog om zijn nek komt te zitten. Het zullen vast gewoon “laatste loodjes” zijn, maar ik zou zo graag gerust gesteld worden…

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs Nikki
 
Geen zorgen maken hoor! Heel normaal en eigenlijk een goed teken dat de baby nog zo draait. Baby's die bewegen, voelen zich goed. Mijn dochter draaide tijdens de bevalling nog om haar as! En kwam er keurig uit, zonder navelstreng om haar nek! Hopelijk kan je het loslaten en genieten van een actieve baby die zich blijkbaar goed voelt bij jou in de buik! 
 
Garanties dat je kindje geen navelstreng om zijn nek heeft, kan ik je natuurlijk niet geven. Maar dat heeft niet zo veel te maken met de bewegingen die jij beschrijft. Hopelijk kan je het loslaten. Er worden ook namelijk heel veel kindjes met de navelstreng om hun nek geboren, maar dat is over het algemeen gene probleem! 
 
Het is super dat je baby nog zo bewegelijk is. Het zou zorgwekkender zijn als hij helemaal niet meer bewoog. Maar voor jou wel erg vervelend, die zenuwpijn lijkt me geen pretje. Succes met de laatste loodjes
 
Het is een goed teken, maar idd een vreselijk gevoel. Allebei m'n jongens deden dat ook tot het eind. Nu 34.5 weken zwanger en er wordt nu ook flink heen en weer gedraaid.
 
Terug
Bovenaan