39 weken slechts 1 cm ontsluiting

Hoihoi, ik ben nu 39 weken zwanger en kan niet wachten totdat het gaat beginnen. Het is m'n derde kindje en ik dacht dat het al wat aan het rommelen was. Nu blijk ik echter nog een lange baarmoederhals te hebben, is dus nog niet verstreken. Bij toucheren bleek ik op 1 cm te zitten. Het valt me wat tegen eerlijk gezegd, maar ik weet ook dat het nog weinig zegt over wanneer hij komt. Kan evengoed snel gaan, en anders krijg ik volgende week een ballon. Hoe ging bij jullie de eerste fase van verstrijken en de eerste centimeters?

Ik had al een dikke week voorweeën. Bij 41 weken braken mijn vliezen, nog geen weeën. Moest naar het ziekenhuis, daar nog steeds geen weeën maar bij toucheren wel al 5 cm ontsluiting. Een uur of 6 later was mijn dochter geboren. Kan dus alle kanten op. 

2e kerstdag was ik er vast van overtuigd dat het geboren zou worden. Het duurde nog tot 6 januari. Om 5 uur braken de vliezen, om 7 uur bleek ik 6 cm ontsluiting te hebben en om 11 uur is onze zoon geboren!
Ik hoop dat je snel je kindje in je armen kan sluiten!

Ik had week 39 flinke voorweeën. En de dag voor 40 weken. Een enorm beurs gevoel. Toen begon 39+6 half 10 savonds echte de weeën. Die al snel hevig werden en met 40w. Na 5.5u bevallen van een dochter. Het wachten duurde onwijs lang want me zussen waren alle 2 veel eerder bevallen. En ik dacht dat mij dat ook zou gebeuren.. Het is gewoon afwachten denk. En anders de toefjes opzoeken om de bevalling op gang te brengen ??. Succes met de laatste loodjes. Ik mag ook over ruim 9.5 weer ?

Ik voelde week 34 tot 35 al heel veel gerommel. En ik kwam veel bij de verloskundige wegens andere redenen. De twee na laatste dag voelde ze even nav mijn verhaal over hoe erg het rommelde. Maar geen ontsluiting en geen verweking of verstrijking van de baarmoederhals. Ik werd voor de andere redenen doorverwezen aan het ziekenhuis. Ik lag de volgende dag uren bij de verloskunde op uitslag van de testjes te wachten, het was weekend dus poli dicht. Ik had weer regelmatige krampen. Maargoed je zal het wel weten wanneer het weeen zijn toch? Eerder was er ook niks aan de hand. Ik wilde gewoon naar huis. Dr voelde even. 5 cm ontsluiting. Zelfde gevoel en maar 1 dag later... Ik was alweer halverwege met ontsluiting. Kan inderdaad heel snel gaan.

Dank voor jullie reacties! Inderdaad heel verschillende verhalen allemaal zeg :). Tja ik moet denk ik maar gewoon geduld hebben haha. Ik sliep zo slecht de afgelopen dagen dat ik heel graag wilde dat het onderhand eens ging gebeuren, maar gelukkig nu een goede nacht gehad. Ga maar proberen om er iets minder mee bezig te zijn en het gewoon af te wachten.

Ik had 2cm en toen poging gedaan om te strippen.. dit zorgde er voor dat het iets weker werd.. paar dagen later nog een keer gestript.. nog steeds 2cm en toen begon het paar uur later te "rommelen" dit zette door in een weeenstorm.. binnen 45min van 2 naar 10cm gegaan.. ? het kan dus snel gaan.. succes met de laatste loodjes!

Terug
Bovenaan