39 weken zwanger en nog niet ingedaald.

<p>Hallo lieve moeders,</p><p>Dit is mijn 2e zwangerschap. Bij mijn 1e zwangerschap was de baby al ingedaald met 36 weken. Gister was ik 39 weken, maar de baby is nog steeds niet ingedaald. Wie herkent dit? </p>
 
Hoi! Mijn dochtertje was bij 40 weken nog niet ingedaald. Toen mijn vliezen braken moest ik dan ook plat op mn rug blijven liggen. De verloskundige is toen langs gekomen en heeft alles gecheckt: toen lag ze wel vast door t breken van mn vliezen en kon ik weer overeind. Alles is goed gegaan ;-). Succes nog met de laatste loodjes.
 
Wat de anderen al zeggen. Bij een tweede of latere zwangerschap heeft je kindje meer ruimte en kan het zijn dat het pas tijdens de bevalling indaalt. Ik herken me ook in het verhaal van LieveSam. Bij ons eerste kindje braken mijn vliezen spontaan bij 35 weken. Ons kindje was bij de laatste controle een week eerder nog niet ingedaald, maar bij de check na het breken van mijn vliezen wel. Mijn verloskundige zei ook altijd dat je zo snel mogelijk moet gaan liggen als je vliezen breken voor de baby is ingedaald, maar dat dit niet betekent dat je op de vloer van de supermarkt hoeft te gaan liggen ? 
 
Mijn dochter daalde ook pas 1 dag voor de bevalling in. Ik ben met 39+5 bevallen van haar. Denk niet dat het veel kwaad kan dat de baby nog niet is ingedaald!
 
Terug
Bovenaan