39 weken.

Hallo Allemaal,

Vandaag precies 39 wkn zwanger,nu is het kindje al volledig ingedaald en me buik al flink gezakt(is dit normaal?)Al 2 nachten last van buikpijn/krampjes gehad,buik word ook geregeld hard.Iemand hier ervaring mee en of het er aan zit te komen?

groetjes marlyn

Je lichaam is zich duidelijk aan het voorbereiden op de bevalling. Ook het zakken van je buik kan erbij horen, het kind daalt steeds verder in je bekken. Dat kan je aan de buitenkant zien. Het hoeft overigens niet, het kan ook tijdens de bevalling gebeuren. Het is wel een voordeel als het vooraf gebeurd, als het straks echt weeen worden, drukt de baby meer met het hoofd op je baarmoedermond waardoor je sneller ontsluiting krijgt.

Alleen kan je nooit zeggen hoe lang dit duren gaat. Niets is zo onvoorspelbaar als het begin van een bevalling. Ik heb het 3x meegemaakt maar kon het 3x van te voren niet voorspellen dat het die dag ging gebeuren. Het kan zo nog 2 weken zijn. Zeker bij 2e en verdere kindjes is de aanloop vaak lang.

Hopelijk dient de kleine zich snel aan en hoef je niet te lang te wachten.

Overigens kan je van het indalen ook krampen en harde buiken krijgen. En indalen zegt niet zoveel over het begin van een bevalling, meer over ruimtegebrek.

Wat bij mij wel een goede indicator was, was bloedverlies. Bij alle drie mijn bevallingen heb ik een paar uur voor de weeen bloedverlies gehad als gevolg van het verstrijken van de baarmoedermond e.d.

Succes!

Hoi,
Ja het hoort allemaal bij de voorbereiding op de bevalling, maar zoals mamavan3 zegt kun je daaraan niet zeggen hoelang het nog duurd, ik had bij mijn jongste (3ekindje) al heel vroeg 35-36wk die klachten en toch pas bevallen met 39.3wk!
Hopelijk duurd het niet lang meer, alvast veel succes liefs MJ

hallo dames,

inmiddels half uur geleden mijn slijmprop verloren,steeds meer krampen in me onderbuik en trekt ook na mijn rug.
Zo nog voor de controle na de vk misschien wel voor hjet laatst.

groetjes

Terug
Bovenaan