3cm ontsluiting geen bevalling.

<p>hallo dames,</p><p>misschien kunnen jullie mij helpen. Afgelopen maandag met voorweeën en 2cm ontsluiting en verweekte baarmoedermond naar het ziekenhuis gegaan (was toen 35-6wk) de hele nacht daar door gebracht aan de ctg maar na 3cm zette het niet door. We mochten de volgende dag weer naar huis. Vermoedelijk een blaasonteking die de boel op gang werkte maar de urine gaf naast ontstekingswaarde geen blaasontsteking aan. Blijft nog steeds onduidelijk voor de zekerheid gaven ze me toch een antibioticakuur mee (wel speciaal voor zwangere) de dag dat we thuis kwamen ben ik laat in de middag mijn slijmprop verloren dit is bevestigt door de verloskundige en het blijft de hele week al rommelen het is erg vermoeiend.. iedere dag denk ik vannacht gaat het gebeuren maar toch weer niet. Donderdag hebben mijn man en ik een gezellig avondje gehad wat heel goed verliep en direct erna moest ik heel veel naar de wc en kreeg ik hetzelfde als maandag waardoor ik dacht nu gaat het van start maar helaas.. nu is het helemaal rustig behalve wat druk. Ik vraag me af hoe lang dit gaat duren? Wat zijn jullie ervaringen en nog tips? Ik dacht juist doordat ik zo ver was dat het niet lang meer zou duren. </p><p> </p><p>Sorry voor het uitgebreiden verhaal weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen? gebeurd zoveel en zoveel gebeurd</p><p> </p><p>liefs N.</p>
 
Tsja helaas is daar weinig over te zeggen, iedere bevalling is anders, maar ik hoop voor je dat t nog even duurt.. in de buik is toch de beste omgeving voor je kindje..
 
Hoi, ik heb er geen verstand van dus kan je daar niet mee helpen, maar ik wilde je wel even sterkte/succes wensen. Kan mij voorstellen dat het zwaar begint te worden, zowel fysiek als geestelijk. Hopelijk zet het òf snel door òf keert de rust terug. 
Succes :) 
 
Hoi Wilma,
dat begint het zeker te worden, zeker na alles wat we al gehad hebben.. ben bijna 37 weken nu dus erg is het niet als hij komt. Daarnaast heeft de verloskundige zelf ook gezegd dat het lichamelijk voor mij niet erg was als hij kwam vorige week (vanwege dat hij iets kleiner zou zijn als 40 weken natuurlijk) door een operatie die ik vorig jaar heb gehad om makkelijker zwanger te worden. En daarvoor in gesprek ben met de gynaecoloog hoe ze het na de bevalling terug gaan zetten, maar geen reden is om niet natuurlijk te kunnen bevallen(wat heel fijn is ?) en al sinds 31wk thuis. Dus het is dan een beetje alles bij elkaar. Snap dat het beter is als hij nog even blijft zitten maar dit is echt vermoeiend. 
Wel bedankt voor je lieve woorden☺️
 
Hoi,
lastig te voorspellen voor je, die zorgen ken ik maar al te goed! Ik belande in het ziekenhuis met 32 weken ivm bloedverlies, verloren slijmprop en weeen. Om het verhaal kort te houden ben ik pas op week 40+1 bevallen van een gezond zoontje. Heb wel bijna drie dagen met gebroken vliezen gelopen. 
Ik was gruwelijk blij toen ik de 37 weken haalde (met herhaaldelijke dagen in het ziekenhuis met weeen en ontsluiting), maar hoop dat je de 37 weken in ieder geval haald en hoop dat je het volhoudt ook geestelijk! Het kan op sommige dagen echt slopend zijn. Mij hielp douchen heel goed ( met douche stoel ;))en rustig aan doen, heb heel wat series van Netflix uitgekeken hihi. Of lekker theetje drinken met vriendinnen of familie, afleiding zoeken. 
Heel veel succes de komende tijd!!!
 
Bij mij bij 35.3 slijmprop verloren en 3 cm ontsluiting. Na paar dagen opname met 35.6 naar huis. Met de mededeling dat het ook nog wel eens weken kon gaan duren. Na 1 nacht thuis bevallen met 36.0 weken. Had me best lastig geleken als het echt nog weken had geduurd. Je stelt je er op een gegeven moment op in dat het eerder gaat gebeuren en dan blijkt het ineens weer anders te lopen...
sterkte met afwachten!
 
Helaas zijn het allemaal geen garanties ik liep bij mijn laatste op 40 weken met 6 cm ontsluiting zonder ook maar 1 wee gehad te hebben maar ok was ook kindje nummer 4. Toch heb ik daar nog 2 weken mee rondgelopen en hebben ze me moeten strippen om weeën op gang te krijgen. Wat wel meteen hielp gelukkig. Vraag me achteraf af waarom ze dat niet ruim een week eerder hebben geprobeerd ipv altijd maar 42 weken laten rond waggelen. 
Ik hoop voor je dat het snel doorzet. Zo vermoeiend na elk bezoekje op de wc te checken of je al vruchtwater ziet of die valse hoop telkens. Ik was rond de 37 weken altijd al helemaal klaar om mijn kindje te verwelkomen en dan liep ik gewoon nog ff 5 weken door. Haha niet leuk eigenlijk maar had niks te klagen toen. Behalve dat ik er mega ongeduldig van werd.
 
Terug
Bovenaan