3d echo ervaringen?

Hallo allemaal!

Op dit moment zijn wij 25 weken zwanger en gaat het allemaal voorspoedig :) nu hebben wij gisteren een 3d echo laten maken van onze kleine meid maar dit is ons best wel tegen gevallen :(. Ze konden het slecht zien omdat ze tegen de placenta aangedrukt lag waardoor we best wel rare foto's meekregen waarop ze bijvoorbeel een heel dik en groot neusje heeft maar wat eigenlijk dus niet zo is. Hierdoor heb ik vooral best een raar gevoel, het beeld wat ik van haar had in mijn hoofd klopt totaal niet met de echo. Zijn er mensen die deze ervaring ook hebben?

Liefs kim

Hoi Kim!

He wat vervelend dat je verwachtingen tegen vielen! Het is inderdaad zo dat er rond het gezichtje vruchtwater moet zitten voor een goede weerkaatsing en dus een goede echo.

wij hebben dat met onze eerste ook ondervonden. Die lag al zo diep met zijn hoofdje naar beneden dat daar geen vruchtwater tussen kon. Ik heb letterlijk op mijn kop gestaan maar zonder resultaat! Bij ons echocentrum geven ze garantie, mocht het niet lukken, of niet mooi zijn mogen we een week later terug komen. Dit bij de eerste ook gedaan, maar ook toen pech helaas. Gelukkig toch een redelijk mooi beeld gehad van zijn gezichtje.

a.s zaterdag hebben we de 3D echo van ons 2e wondertje..hopelijk in een keer goed!

maar ik zou gewoon eens bellen..zeggen dat jullie niet tevreden zijn en of je misschien nog eens terug mag komen?

succes en geniet van de zwangerschap!

Ja, inderdaad altijd terugbellen.  Ik ben zelf echoscopiste bij Echopraktijk Drechtsteden in Papendrecht en moet zeggen dat door onze ervaring van inmiddels 10 jaar wij enkel alleen maar heel mooie echo's maken. Ja soms zit er een lastige bij, maar die komt dan vaak met succes terug. Zolang er genoeg vruchtwater zit moet t altijd lukken! Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan